변호와 확증을 위한 프로젝트(DCP)
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Defense & Confirmation Project (DCP)
변호와 확증을 위한 프로젝트 (DCP)
The Defense & Confirmation Project (DCP) was established to “defend and confirm the New Testament ministry of Watchman Nee and Witness Lee and the practice of the local churches.” This mission statement is based on Paul’s words in Philippians 1. In verse 7 he commended the Philippians, saying that “in the defense and confirmation of the gospel you are all fellow partakers with me of grace.” In verse 16 he said of himself, “I am set for the defense of the gospel.” Concerning the defense and confirmation of the gospel, Brother Lee said, “The defense of the gospel is related, on the negative side, to the perverting and distorting heresies… The confirmation of the gospel is related, on the positive side, to all the revelations of God’s mysteries concerning Christ and the church as unveiled in Paul’s Epistles” (Life-study of Philippians, 26, 27).
변호와 확증을 위한 프로젝트(DCP)는 “워치만 니와 위트니스 리의 신약 사역과 지방 교회들의 실행을 변호하고 확증”하기 위해 설립되었습니다. 이런 위임의 선언은 빌립보서 1장 7절에서, “복음을 변호하고 확증할 때나, 여러분 모두는 나와 함께 은혜에 동참한 사람들입니다.”라고 빌립보 사람들을 칭찬했던 바울의 말에 근거합니다. 16절에서 그는 자신에 대해 “내가 복음을 변호하기 위하여 세워졌다”고 말합니다. 리 형제님은 이렇게 말했습니다. “복음의 변호는 소극적으로 … (정도에서) 벗어나게 하고 왜곡시키는 이단들에 관련된다. 복음의 확증은 적극적으로 바울의 서신들에 계시된 그리스도와 교회에 관한 하나님의 비밀들의 모든 계시와 관련된다.”(빌립보서 LS, 메시지 3, 33쪽)
Paul’s gospel encompassed not only initial salvation but God’s full salvation—judicial and organic—and even all of God’s New Testament economy concerning Christ and the church. In his ministry he struggled to preserve the truth of the gospel amidst both opposition from those outside and turmoils caused by some within the local churches (Gal. 2:5; Acts 20:29-30). His faithfulness to the truth of the gospel brought him much criticism, opposition, and suffering (1 Cor. 4:13; 16:9; 2 Cor. 6:8), as Brother Lee explained:
바울의 복음은 초기의 구원만이 아니라 하나님의 (법리적이고 유기적인) 완전한 구원과 심지어 그리스도와 교회에 관한 하나님의 신약 경륜 전체를 포함합니다. 바울은 그의 사역을 수행하면서, 외부 사람들의 반대와 지방 교회들 내부의 일부 사람들이 야기한 혼란 속에서 복음의 진리를 보존하려고 분투했습니다(갈 2:5, 행 20:29-30). 리 형제님이 아래에서 설명한 것처럼, 복음의 진리에 대한 바울의 신실함은 그에게 많은 비판과 반대와 고통을 가져왔습니다(고전 4:13, 16:9, 고후 6:8).
He did not simply preach that people should believe in Jesus as their Savior so that they might go to heaven. The preaching of such a limited gospel does not entail suffering. In preaching the gospel according to God’s economy, Paul renounced religion, law, culture, ordinances, customs, habits, and every kind of ism. The gospel Paul preached slaughtered everything that was apart from God’s economy. It slaughtered religion, politics, and culture. In a sense, Paul’s gospel slaughters even us. Because Paul preached such a gospel, he was regarded as a troublemaker, a pestilent fellow (Acts 24:5). (Life-study of Philippians, 21-22)
그는 단지 사람들에게 하늘나라에 가기 위해 예수님을 구주로 믿어야 한다고 전파하지 않았다. 그렇게 제한적인 복음을 전파하는 것에는 고난이 동반하지 않는다. 하나님의 경륜에 따른 복음을 전파할 때 바울은 종교와 율법과 문화와 규례와 관습과 습관 등 각종 주의(主義)를 거절했다. 바울이 전한 복음은 하나님의 경륜에서 벗어난 모든 것을 깨뜨렸다. 그의 복음은 종교와 정치와 문화를 깨뜨렸다. 어떤 의미에서 바울의 복음은 우리까지도 깨뜨린다. 이러한 복음을 전했기 때문에 바울은 문제를 일으키는 이로, 전염병 같은 이로 여겨졌다(행 24:5)(빌립보서 LS, 메시지 3, 28쪽).
When opposition to the Lord’s ministry in His recovery damaged the Lord’s move through the local churches in the late 1970s, Brother Lee called brothers together to consider how to respond. In that fellowship he said, “We must rise up to meet the challenge to the Lord’s present recovery.” He outlined four ways to meet outside opposition. He said that the majority of the effort should go into the way of writing to make the truth and facts clear (Acts 25:11, note 1). He proposed practicing the Christian way of going to meet with opposing ones (Matt. 18:15-17; 1 Cor. 6:1) and dialoguing with those believers who were open to receive a proper understanding of the teaching and practice of the Lord’s recovery (Acts 17:1-5; 21:36-22:1; 22:21-23:11). Finally, he said that only 5% of the effort should go into the way of appealing to the court system as our “Caesar” in response to defamation, and then only if all other avenues of redress were exhausted (Matt. 18:17b; Acts 16:35-39; 19:37-41; 21:39-40; 22:24-29; 23:27; 25:6-12).
1970년대 후반에, 주님의 회복 안의 주님의 사역에 대한 반대가 일어나 지방 교회들을 통한 주님의 움직임이 손상되었을 때, 리 형제님은 대응책을 마련하려고 형제들을 불렀습니다. 그 교통에서 그는 “우리는 주님의 현재의 회복에 대한 도전에 맞서도록 일어나야 합니다.”라고 말했습니다. 그는 외부의 반대에 대처하는 네 가지 방안을 설명했습니다. 우리의 노력의 대부분을 진리와 사실들을 밝히는 글쓰기에 기울여야 한다고 말했습니다(행 25:11, 각주 2). 또한 반대자들을 만나러 가는 그리스도인의 방식을 실천하고(마 18:15-17, 고전 6:1) 주님의 회복의 가르침과 실행을 바르게 이해하려고 열려 있는 믿는 이들과 대화할 것을 제안했습니다(행 17:1-5, 21:36-22:1, 22:21-23:11). 마지막으로, 그는 우리의 노력의 5%만 명예 훼손에 대한 대응책으로 우리의 "가이사"인 사법 제도에 호소하는 데 기울여야 하지만, 그것은 바로잡을 수 있는 다른 모든 통로가 다 소진되고 나서야만 그러해야 한다고 말했습니다(마 18:17 하, 행 16:35-39, 19:37-41, 21:39-40, 22:24-29, 23:27, 25:6-12).
DCP was established based on these guiding principles. The Internet provided a fresh means of circulating falsehoods. As causes of stumbling, these needed responses. However, by late 2001 it had become evident, due to the intransigence of the authors and publisher of a defamatory book, that the DCP office would need to focus on research and perhaps litigation support related to that book. That work, however, was not DCP’s primary mission.
DCP는 이러한 기본 원칙들을 토대로 설립되었습니다. 인터넷은 거짓들을 유포하는 새로운 수단이 되었습니다. 거짓들은 실족하게 하는 원인이 되었기 때문에 거기에 대응할 필요가 있었습니다. 그러나 2001년 후반이 되었을 때, 명예 훼손을 한 한 책의 저자들과 발행인의 완고함 때문에 DCP 사무실이 그 책과 관련된 연구와 소송 지원에 집중할 필요가 있다는 것이 분명해졌습니다. 그러나 그 일은 여전히 DCP의 주요 임무는 아니었습니다.
Since that time DCP has undertaken many projects, including:
그 후로 DCP는 다음과 같은 많은 프로젝트를 수행했습니다.
- Assisting and participating in the dialogues that the co-workers and LSM had with representatives of Fuller Theological Seminary and Christian Research Institute;
- Assisting in researching and writing related to the divisive teachings and practices of Titus Chu in the Great Lakes area and Dong Yu Lan in South America;
- Responding to an open letter that appeared on the Internet in 2007 and to two of that letter’s signers who published statements that were grossly inaccurate in both biblical truth and historical facts;
- Developing several websites, including an-open-letter.org; and
- Developing publications to inoculate others from misrepresentations of the teaching of the ministry in the Lord’s recovery and the practice of the local churches.
- 동역자들과 LSM이 풀러 신학교 및 크리스천 리서치 인스티튜트의 대표들과 가졌던 대화를 돕고 참여함
- 5대호 지역의 타이터스 주와 남미의 당유란의 분열적인 가르침과 실행에 관한 연구와 저술을 지원함
- 2007년에 인터넷에 등장한 공개서한에 대해 답변하고, 그 서한의 서명자들 중 두 명이 성경 진리와 역사적 사실 모두에서 완전히 부정확한 진술을 발표한 것에 대해 답변함
- an-open-letter.org를 포함한 여러 웹사이트를 개발함
- 주님의 회복 안에 있는 사역의 가르침과 지방 교회들의 실행에 대한 허위 진술로부터 다른 이들을 예방 접종하기 위한 출판물을 개발함
Today, DCP’s work is primarily in English and Chinese, although it has collaborated with brothers in Ethiopia, Germany, Poland, France, Spain, Russia, India, Myanmar, Vietnam, the Philippines, Korea, and many places in Central and South America. DCP’s work includes defending and confirming the New Testament truths via print, video, and the Internet; interacting with scholars and the media; and responding to requests for fellowship from churches and workers related to the defense of the truth.
오늘날 DCP의 일은 에티오피아, 독일, 폴란드, 프랑스, 스페인, 러시아, 인도, 미얀마, 베트남, 필리핀, 한국, 중남미 여러 지역의 형제들과 협력해왔지만, 주로 영어와 중국어로 활동하고 있습니다. DCP의 일에는 인쇄물, 비디오, 인터넷을 통해 신약의 진리를 수호하고 확증하는 일과 학자들과 미디어와의 상호 작용과 교회들과 동역자들의 진리 수호와 관련된 교통의 요청에 응답하는 것이 포함됩니다.
DCP is incorporated as a 501(c)(3) entity and is not a part of LSM. It operates under the oversight of the co-workers, and whatever it produces for publication is sent to one or more editors in the editorial section of Living Stream Ministry (LSM) for review. In this way DCP adheres to the co-workers’ fellowship in Publication Work in the Lord’s Recovery.
DCP는 501(c)(3) 법안에 근거한 단체이며 LSM의 일부가 아닙니다. DCP는 동역자들의 감독 아래 운영되며, 출판하려고 작성된 모든 글은 사전 검토를 위해 리빙 스트림 미니스트리의 편집부에 소속된 한 명 이상의 편집자에게 보내집니다. 이런 식으로 DCP는 ‘주님의 회복의 출판의 일’에 관한 동역자들의 교통을 긴밀히 따르고 있습니다.
In support of its role in building relationships with others and responding to criticism, DCP researches both print and electronic media concerning relevant:
다른 이들과의 관계를 구축하고 비판에 대응하는 역할을 지원하도록, DCP는 아래와 같은 모든 관련 인쇄물과 전자 매체들을 조사하고 연구합니다.
- biblical topics;
- history and current events;
- legal issues;
- writings about the ministry of Watchman Nee, Witness Lee, and the present co-workers in the recovery; and
- writings of and about the local churches.
- 성경의 주제들.
- 역사 및 시사.
- 법적인 문제.
- 워치만 니와 위트니스 리, 그리고 현재 회복 안에 있는 동역자들의 사역에 관한 글.
- 지방 교회들에 속하고 관련된 글들.
This research can include basic background information concerning the writer to understand their frame of reference. Such research is critical to provide accurate information or to respond appropriately.
As Christians, we are called to “fight the good fight of the faith” (1 Tim. 6:12). However, it is not only a matter of what we contend for but of how we contend. Our fighting can be carried out only by using weapons of light and of righteousness (Rom. 13:12; 6:13; 2 Cor. 6:7). Misrepresentations or twisting others’ words are by nature works of darkness and unrighteousness. In contrast, DCP endeavors to demonstrate that the ministry in the Lord’s recovery cuts straight the word of the truth (2 Tim. 2:15).
이런 연구에는 저자와 관련한 기본적인 배경 정보가 포함될 수 있습니다. 이것은 저자가 자신의 논거를 어떤 기준으로 형성하는지 이해하기 위한 방편입니다. 이러한 연구는 정확한 정보 제공 혹은 적절한 대응을 위해 매우 중요합니다. 그리스도인으로서 우리는 “믿음의 선한 싸움을 싸우”도록 부름 받았습니다(딤전 6:12). 그러나 그것은 우리가 무엇을 위해 싸우느냐만이 아니라 어떻게 싸우느냐의 문제이기도 합니다. 우리는 오직 빛과 의의 무기를 사용하여 싸울 수 있습니다(롬 13:12, 6:13, 고후 6:7). 허위 진술이나 남의 말을 왜곡하는 것은 본성상 어둠과 불의의 일들입니다. 이와 달리, DCP는 주님의 회복 안에 있는 사역이 진리의 말씀을 곧게 자르고 있음을 보여주려고 노력합니다(딤후 2:15).
Sadly, some have circulated wild and false rumors regarding DCP. To set the record straight, DCP has never initiated a lawsuit against anyone, is not the “legal arm” of anything, and has never engaged in any kind of clandestine surveillance of the saints. A few critics have found fault with DCP buying up and destroying copies of libelous books. The Mindbenders was withdrawn by the author and publisher with a retraction and apology. The God-Men was ruled to be libelous by a California court. To remove such books from circulation is a service not only to the Lord’s recovery but to the Christian public and the general public (Titus 1:11a).
애석하게도 일부는 DCP에 관한 헛소문을 퍼뜨려왔습니다. 오해를 바로잡기 위해 말하지만, DCP는 어느 누구를 상대로 소송한 적이 없고, 그 무엇의 "법적인 자회사"도 아니며, 성도들에 대한 어떤 종류의 은밀한 감시를 한 적도 결코 없습니다. 소수의 비판자들은 명예를 훼손한 책들을 DCP가 다 사들여 파기하는 것이 잘못이라고 말했습니다. <마인드 벤더즈>는 저자와 발행인에 의해 회수되었습니다. 입장을 철회하고 사과한다는 표명이 곁들여졌었습니다. <갓멘>은 캘리포니아 법원에서 명예 훼손으로 판결되었습니다. 그러한 책들이 유포되지 않도록 제거하는 것은 주님의 회복뿐만 아니라 그리스도인들과 일반 대중을 섬기는 것입니다(딛 1:11상).
DCP has been criticized because it maintains files in the DCP office. By far the largest category of files in the office are related to the three litigations that the local churches have been involved with. These constitute a valuable historical record. DCP also has files related to various controversies and to subjects of interest, including Bible teachings, news items, Christian and secular history, and people in fields of interest (theology, apologetics, church history, sociology, psychology, etc.). None of this is nefarious. Fashioning appropriate responses is dependent on accurate records concerning historical events and what has been said and by whom. This is the sole purpose of the files DCP maintains.
DCP는 DCP 사무실에 파일들을 보관한다고 비판을 받아 왔습니다. 지금까지 사무실에 있는 가장 큰 범주의 파일은 지방 교회들이 관련된 세 가지 소송에 관한 것들입니다. 이것들은 귀중한 역사적 기록들입니다. DCP에는 또한 다양한 논쟁들, 성경의 가르침과 뉴스 항목들과 기독교와 세속 역사, (신학, 변증학, 교회사, 사회학, 심리학 등) 관심 분야의 인사들과 관련된 파일도 있습니다. 이것들 중 어떤 것도 사악하지 않습니다. 적절한 대응책 마련을 위해서는 역사적 사건들과 무엇이 누구에 의해 말해져 왔는지에 대한 정확한 기록이 필요합니다. 이것이 DCP가 파일을 유지 관리하는 유일한 목적입니다.
Nehemiah 4:18 says that those who rebuilt the walls of Jerusalem “each had his sword strapped to his side” in case of attack by those who opposed their work (cf. Eph. 6:17). If we read the New Testament carefully, we will realize that on the one hand, the function of the ministry is to supply Christ to the saints for their growth unto the building up of the Body of Christ (Eph. 4:16). On the other hand, the apostles fought to guard against the perverting of the truth by those who added to or subtracted from their teaching concerning God’s New Testament economy (1 Tim. 1:18; 6:12; 2 Tim. 4:7; Rev. 22:18-19). Both of these aspects are prominent in the Epistles of Paul, Peter, and John. They are also evident in the ministry of Brother Nee, Brother Lee, and the co-workers in the Lord’s recovery today.
느헤미야기 4장 18절은 예루살렘 성벽을 재건하는 이들이 반대자들의 공격을 대비하여 “각자 자기 칼을 옆에 차고” 있었다고 말합니다(엡 6:17 참조). 우리가 신약을 주의 깊게 읽는다면, 우리는 사역의 기능이 한 면으로 그리스도의 몸을 건축하기 위한 성도들의 성장을 위해 그들에게 그리스도를 공급하는 것임을 깨닫게 될 것입니다(엡 4:16). 다른 한 면으로 사도들은 하나님의 신약 경륜에 관한 그들의 가르침을 가감하는 자들에 의해 진리가 왜곡되지 않도록 하기 위해 싸웠습니다(딤전 1:18, 6:12, 딤후 4:7, 계 22:18-19). 이 두 방면은 바울과 베드로와 요한의 서신들에서 두드러집니다. 그것들은 또한 니 형제님과 리 형제님, 그리고 오늘날 주님의 회복 안에 있는 동역자들의 사역에서도 분명히 그러합니다.
In a message given in 1981 Brother Lee likened the Lord’s recovery to a nation requiring national defense and public security. In that message he said, “If we study human history, we will realize that the rise and fall of a nation depends on its national defense. If the national defense fails, the nation will perish” (The Collected Works of Witness Lee, 1981, Volume 2, 218). He pointed out that such a defense of a nation does not exist for its own sake but is needed to allow economic development through industry, commerce, farming, and education. Similarly, the work of defense and confirmation exists not for itself but to preserve an environment in which the local churches can grow and develop. DCP’s charge is to both fight directly and to equip the saints to affirm and defend the full scope of the New Testament revelation concerning God’s economy as it has been brought to us through the ministry of Watchman Nee and Witness Lee. Thus, DCP does not carry on the work of defense and confirmation by itself; this work is the responsibility of every church, including every elder and every saint.
1981년에 주어진 한 메시지에서 리 형제님은 주님의 회복을 국방과 공공 안전이 필요한 한 나라에 비유했습니다. 그 메시지에서 그는 이렇게 말합니다. “우리가 인류 역사를 공부한다면, 한 나라의 흥망성쇠가 국방에 달려 있음을 알게 될 것이다. 만일 국방이 무너지면 그 나라는 망할 것이다.”(CWWL, 1981, 제2권, 218, 영문판) 그는 이러한 국방이 국방 자체를 위한 것이 아니라 공업, 상업, 농업, 교육을 통한 경제발전을 위해 필요하다고 지적했습니다. 마찬가지로 변호와 확증의 일은 그 자체를 위해서가 아니라 지방 교회들이 성장하고 발전할 수 있는 환경을 보전하기 위해 존재합니다. DCP의 임무는 워치만 니와 위트니스 리의 사역을 통해 우리에게 전달된 하나님의 경륜에 관한 신약 계시의 전면을 확증하고 변호하도록 성도들을 준비시키고 또 직접 싸우는 것입니다. 따라서 DCP는 변호와 확증의 일을 홀로 수행하지 않습니다. 이 일은 모든 장로들과 모든 성도를 포함한 모든 교회의 책임입니다.