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장로들의 권위에 대한 균형 잡힌 견해

첨부 1

 

아래 자료의 출처는 https://shepherdingwords.com 입니다.

 

 

A Balanced View of the Elders’ Authority

장로들의 권위에 대한 균형 잡힌 견해

 

 

Every truth in the Bible has two sides that must be held in balance. This fact reflects the natural law in God’s creation, as Brother Witness Lee explained:

 

성경의 모든 진리에는 균형을 유지해야 하는 양면이 있습니다. 이 사실은 위트니스 리 형제님이 다음과 같이 설명했듯이 하나님의 창조물에 내재되어 있는 자연 법칙을 반영합니다.

 

According to the natural law in God’s creation, there is the law of balance. Nothing can exist without having two sides. For example, the earth exists because of two forces: centrifugal force thrusts the earth away, and centripetal force holds it back. This is the balance of power. All the truths in the Bible also have two sides. In order to hold a biblical truth properly, we must hold both sides of it. (Young People’s Training, 74-75)

 

하나님의 창조물에 내재되어 있는 자연 법칙에는 균형의 법칙이 있다. 그 어느 것도 양면이 없이는 존재할 수 없다. 예를 들면, 지구는 두 가지 힘으로 존재한다. 즉, 원심력은 지구를 밀어내고, 구심력은 지구를 끌어당긴다. 이것이 힘의 균형이다. 성경의 모든 진리도 양면을 가지고 있다. … 진리를 합당하게 붙잡으려면 진리의 양면을 붙잡아야 한다. (청년들이여 내가 너희를, 121-122쪽)

 

Therefore, it is crucial that those who minister the Word be those who are “cutting straight the word of the truth” (2 Tim. 2:15). To take any truth in the Bible in an unbalanced fashion leads to extremism and error, issuing in spiritual ruin.

 

그러므로 말씀을 전하는 이들이 “진리의 말씀을 곧게 잘라 내는 일꾼”(딤후 2:15)이 되는 것이 중요합니다. 성경의 어떤 진리라도 균형 잡히지 않은 방식으로 취하는 것은 극단주의와 오류에 빠지게 하여 영적 파멸을 초래합니다.

 

After the Lord fasted for forty days and nights before initiating His earthly ministry, Satan came to tempt Him. When the Lord answered his first temptation by quoting Deuteronomy, Satan tempted Him with a passage from Scripture. In response “Jesus said to him, Again, it is written, You shall not test the Lord your God” (Matt. 4:7). Brother Lee pointed out that in interpreting the Bible we should pay attention to the principle of “Again, it is written”:

 

주님께서 이 땅에서의 사역을 시작하시기 전에 40일 동안 밤낮으로 금식하신 후에, 사탄이 와서 그분을 시험했습니다. 주님께서 신명기를 인용하여 사탄의 첫 번째 시험에 대응하셨을 때, 사탄은 성경의 한 구절로 주님을 시험했습니다. 이에 대한 응답으로 “예수님께서 마귀에게 말씀하셨다. 또한 성경에 ‘그대의 하나님이신 주님을 시험하지 마십시오.’라고 기록되어 있다.”(마 4:7) 리 형제님은 성경을 해석할 때 “또한 기록되었다”라는 원칙에 주의를 기울여야 함을 다음과 같이 지적했습니다.

 

All those who love and fear the Lord want to walk according to the Bible. The devil cannot stop us from following the Bible or walking according to the Bible. He can only use other ways, one of which is to cause us to follow the Bible in an isolated way. In this way we are driven to the extreme and forget the words that say “again it is written.”

 

주님을 사랑하고 경외하는 모든 사람은 성경대로 행하기를 원한다. 마귀는 우리가 성경을 따르거나 성경대로 행하는 것을 막을 수 없다. 그자는 다른 방법들만 사용할 수 있으며, 그 중 하나는 우리로 하여금 한 방면만 고려하는 고립된 방식으로 성경을 따르게 하는 것이다. 이런 식으로 우리는 극단에 이르게 되며, “또한 기록되었다”라는 말을 잊어버린다.

 

This word “again” is too big a word. We should put a circle around it. This shows us that when we follow the Bible, we should not do so in an isolated way. We should consider both sides and even all sides. No single portion of the Bible can represent the whole truth, in the same way that no one face of a house can represent the whole house completely. (The Collected Works of Witness Lee [CWWL], 1959, vol. 3, 393)

 

"또한"이라는 단어는 너무 큰 단어이다. 우리는 그것에 동그라미를 그려야 한다. 이것은 우리가 성경을 따를 때 한 방면만 고려하는 방식으로 따라서는 안 된다는 것을 보여준다. 우리는 양면과 모든 방면을 고려해야 한다. 한 집의 어떤 방면도 집 전체를 완전히 대표할 수 없듯이 성경의 어떤 부분도 전체 진리를 대표할 수 없다 (위트니스 리 전집 [CWWL], 1959, vol. 3, 393 영문판).

 

We need to exercise particular care to have a balanced understanding of the Bible’s teaching on authority. On the one hand, the Lord Jesus has all authority in heaven and on earth (Matt. 28:18). On the other hand, in His Body He raises up men to work together with Him among the churches, and He places men as overseers in the local churches to shepherd His flock (Acts 20:28; 1 Pet. 5:2). Though he does not cede any of His authority to them, they do express and represent His authority in the church universally and in the local churches respectively. This is what is meant by the term delegated authority. This does not mean that anyone has authority in himself. If any brother appropriates the Lord’s authority to himself personally, he is essentially making the error of Diotrephes (3 John 9). In general, proper authority is carried out through ministry, although occasionally it is exercised administratively.

 

권위에 관한 성경의 가르침을 균형 잡히게 이해하려면 각별한 주의를 기울여야 합니다. 한편으로 주 예수님은 하늘과 땅의 모든 권위를 가지고 계십니다(마 28:18). 다른 한편으로, 그분은 교회들 가운데서 그분과 함께 일할 사람들을 그분의 몸 안에서 일으키시고, 그분의 양 떼를 목양하도록 지방 교회들 안에 감독하는 이들을 두십니다(행 20:28, 벧전 5:2). 비록 그분께서 그분의 권위를 그들에게 양도하시는 것은 아니지만, 그들은 우주적인 교회와 지방 교회들 안에서 그분의 권위를 표현하고 대표합니다. 위임된 권위라는 용어는 이것을 의미합니다. 이것은 어떤 사람의 권위가 그 사람 자신 안에 있다는 의미가 아닙니다. 어떤 형제가 주님의 권위를 자신을 위해 사용한다면, 그는 본질적으로 디오드레베의 오류를 범하고 있는 것입니다(요삼 9장). 일반적으로 적절한 권위가 사역을 통해 수행되지만, 때로는 권위가 행정적으로 행사됩니다.

 

In the practice of the local church life for the building up of the Body of Christ, we must maintain a proper balance. On the one hand, the Body of Christ is expressed practically in many local churches, each with its own administration before the Lord. On the other hand, no local church can be absolutely autonomous or independent from the others, and the elders in the church are particularly responsible before the Lord to care for the fellowship of the Body and the sense of the Body as a whole. Furthermore, although the elders represent and express the Lord’s authority in a local church, their exercise of authority is not without bounds.

 

그리스도의 몸의 건축을 위해 지방 교회 생활을 실행할 때, 우리는 합당한 균형을 유지해야 합니다. 한편으로, 그리스도의 몸은 실제로 많은 지방 교회들로 표현되며, 각 교회는 주님 앞에서 자체 행정을 가지고 있습니다. 다른 한편으로, 어떤 지방 교회도 절대적으로 자율적이거나 다른 교회들에게서 독립적일 수 없으며, 교회의 장로들은 몸의 교통과 몸 전체의 의식을 관심해야 할 특별한 책임을 주님 앞에서 짊어집니다. 더욱이 장로들은 지방 교회에서 주님의 권위를 대표하고 표현하지만, 제한 없이 그 권위를 행사할 수 있는 것은 아닙니다.

 

In a sense, a local church may be considered as a family. In a proper family, the parents express and represent the Lord’s authority. This enables the children to grow properly. However, the exercise of discipline should be carried out in love with a desire for all the children’s benefit. Furthermore, the parents’ exercise of authority is not without limit. If the parents become abusive or the children’s needs are neglected, it is necessary and right for the appropriate authorities to step in. The decision to do so is always a difficult one and should be the exception rather than the rule.

 

어떤 의미에서 지방 교회는 가족이라고 할 수 있습니다. 합당한 가정에서 부모는 주님의 권위를 표현하고 대표합니다. 그래야 자녀들이 제대로 자랄 수 있습니다. 그러나 징계는 모든 자녀의 유익을 위한 사랑으로 이루어져야 합니다. 게다가 부모가 제한 없이 권위를 행사하는 것이 아닙니다. 부모가 학대를 하거나 자녀의 필요를 돌보지 않는다면, 정부가 적절하게 개입할 필요가 있고, 그것은 정당한 것입니다. 그렇게 하기로 결정을 내리는 것은 늘 어려운 일이며, 통상적이기보다 예외적으로만 허용되어야 합니다.

 

Elders are appointed by the apostles in collaboration with the Holy Spirit to express and represent the Lord’s authority in a local church (Acts 14:23; 20:28; Titus 1:5), but this authority must be exercised in love toward all the saints. The elders should avoid taking sides in personal disputes. Rather, they must maintain their standing as shepherds of the entire flock in order to minister Christ as life to all the members (1 Pet. 5:3). If a brother asserts that the elders in a local church have unbounded, absolute authority in matters pertaining to the church in their locality, even using selected excerpts from the ministry to buttress his claim, we must be clear that balanced and fair readings of both the Bible and the ministry of Brother Nee and Brother Lee contradict this claim.

 

장로들은 지방 교회에서 주님의 권위를 표현하고 대표하도록 사도들이 성령과 협력하여 임명하지만(행 14:23; 20:28; 딛 1:5), 이 권위는 모든 사람에 대한 사랑 안에서 행사되어야 합니다. 성도들과 장로들은 개인적인 논쟁에서 편을 드는 것을 피해야 합니다. 오히려 모든 지체에게 생명이신 그리스도를 공급하기 위해 온 양 떼를 위한 목자의 신분을 유지해야 합니다(벧전 5:3). 어떤 형제가 지방 교회의 장로들이 그 지방의 교회와 관련된 문제에 무한하고 절대적인 권위를 갖는다고 주장한다면, 그가 자신의 주장을 뒷받침하려고 심지어 사역의 발췌문을 사용한다 하더라도, 성경 그리고 니 형제님과 리 형제님의 사역의 말씀을 균형 잡힌 방식으로 공정하게 읽어볼 때 그런 주장이 들어설 자리가 없다는 점에 대해 우리는 분명해야 합니다.

 

In a family the parents must exercise a measure of discipline. It is the same in the church. However, the elders should exercise discipline as little as possible. Furthermore, there is provision in the apostles’ teaching, particularly in two portions of the Word, if an elder fails in exercising authority properly. The first portion is in 1 Corinthians. When disorder engulfed the church in Corinth, those of the household of Chloe informed the apostle Paul (1 Cor. 1:11). They realized that they did not have the measure or standing to address the situation, but that Paul did. First Corinthians is Paul’s response to this and other reports (5:1) that he received. In his Epistle Paul gave several charges to the Corinthian believers, including charging the brothers in responsibility to discipline a sinning member (5:13b). Later, he told them, “And the rest I will set in order when I come” (11:34). This shows that the apostles still had the right and responsibility to intervene in a situation of disorder.

 

가정에서 부모는 어느 정도 징계를 해야 합니다. 교회도 마찬가지입니다. 하지만 장로들은 가능한 한 적게 징계해야 합니다. 더욱이 사도들의 가르침을 보면 장로가 권위를 적절하게 행사하지 않는 경우에 대한 규정이 있는데, 특별히 성경의 두 곳에서 그것을 볼 수 있습니다. 첫 번째 부분은 고린도전서입니다. 고린도 교회가 혼란에 빠졌을 때, 글로에의 집 사람들은 사도 바울에게 알렸습니다(고전 1:11). 그들은 상황을 해결할 수 있는 대책이나 입지가 자신들에게는 없지만 바울에게는 있다는 것을 깨달았습니다. 고린도전서는 바울이 이 소식과 기타 소식(5:1)을 듣고 답변한 것입니다. 바울은 그의 서신서에서 고린도 성도들에게 여러 분부를 했는데, 여기에는 책임을 진 형제들에게 죄를 지은 지체를 징계하라는 분부도 포함됩니다(5:13 하). 후에 바울은 그들에게 “나머지 일은 내가 가서 안배할 것입니다.”(11:34)라고 말했습니다. 이것은 사도들이 여전히 무질서한 상황에 개입할 권리와 책임이 있음을 보여줍니다.

 

The second portion is 1 Timothy 5:19. There Paul told his younger co-worker Timothy, “Against an elder do not receive an accusation, except based upon two or three witnesses.” Implicit in this charge is an indication that the apostles who appoint elders also have the right and responsibility to deal with disorderly elders, including the removal of an elder if necessary. In neither of these cases is there any indication that the apostles should take over the administration of the local church. Rather, they address the problems that trouble and stumble the saints in the church but leave the administration of the church in the hands of the elders.

 

두 번째 부분은 디모데전서 5장 19절입니다. 그곳에서 바울은 그의 젊은 동역자인 디모데에게 이렇게 말했습니다. “장로에 대한 고발에는 두세 증인이 없이는 받아들이지 마십시오.” 이러한 명령은 장로를 임명한 사도들이 필요하다면 장로 직분을 폐하는 것을 포함하여 무질서한 장로들을 다룰 권리와 책임이 있음을 암시합니다. 이 두 경우 모두 사도들이 지방 교회의 행정을 넘겨받아야 한다는 어떠한 암시도 없습니다. 교회의 성도들을 괴롭히고 걸려 넘어지게 하는 문제를 사도들이 다루기는 합니다. 하지만 사도들은 교회의 행정은 장로들에게 맡겨 둡니다.

 

Knowing that intervention may temporarily disturb a situation further, the co-workers who function as apostles take such actions infrequently and only after extensive efforts to help the offending ones to be adjusted in their treatment of saints and handling of affairs. Nevertheless, intervention is sometimes necessary, as Paul indicates in his Epistles and Watchman Nee and Witness Lee pointed out throughout their ministry. In Brother Nee’s first extensive talks on the practice of the church life, he said of 1 Timothy 5:19, “The apostles and those whom they have specifically assigned should be responsible for handling such accusations.” He added, “Since they are responsible for appointing elders, they are also responsible for dealing with elders” (The Collected Works of Watchman Nee, Vol. 22: The Assembly Life & The Prayer Ministry of the Church, 30). In his later ministry he said, “The authority for the appointment of the elders is with the apostles, and the authority for the removal of the elders is also with the apostles. A local church cannot expel an elder; rather, the apostles need to bear the responsibility of removing elders. This is the reason why the letter of accusation by two or three was sent to Timothy” (The Collected Works of Watchman Nee, Vol. 51: Church Affairs, 143).

 

그러한 개입이 일시적으로 상황을 더 혼란스럽게 할 수도 있음을 알고 있기에 사도의 기능을 하는 동역자들은 그러한 행동을 드물게 취하며, 그것도 문제를 일으킨 사람들이 성도들을 대한 방식, 문제를 다룬 방식에서 바로잡히도록 상당한 노력을 기울이고 나서야 그렇게 합니다. 그럼에도 불구하고 바울이 그의 서신들에서 밝히고 있고 워치만 니와 위트니스 리가 그들의 사역 전반에 걸쳐 지적한 것처럼, 때로는 개입이 필요합니다. 니 형제님은 교회 생활의 실행에 관한 첫 번째 추가적인 담화에서 디모데전서 5장 19절에 대해 이렇게 말했습니다. “사역하는 형제나 사역하는 형제들이 특별히 보낸 사람은 이러한 일을 처리하는 데 있어서 반드시 특별한 책임을 져야 한다.” 그는 이어서 “그들이 장로를 임명할 책임을 짊어지므로 장로들을 다루는 것 또한 그들의 책임이다.”라고 말했습니다(워치만 니 전집 22권: 집회 생활, 교회의 기도 사역, 37쪽). 그는 후기 사역에서 “장로들을 세우는 권위가 사도들에게 있을 뿐 아니라 장로들을 폐하는 권위도 사도들에게 있다는 것이다. 지방 교회는 장로를 쫓아낼 수 없다. 그러나 사도들이 장로들을 폐할 책임을 져야 한다. 이 때문에 두세 사람의 송사가 디모데에게 보내진 것이다.”(워치만 니 전집, 51권: 교회 사무, 153쪽)

 

Brother Lee spoke of these matters over twenty times during the course of his ministry, particularly when faced with problems in the Far East in 1965 and in the United States and elsewhere in the late 1980s. In 1965 he said:

 

리 형제님은 사역을 하는 동안 특히 1965년에 극동과 1980년대 후반에 미국과 다른 곳에서 문제들에 직면했을 때, 이와 관련하여 스무 번 이상 말했습니다. 1965년에 그는 이렇게 말했습니다.

 

When a local church acts in a proper manner, there is no need for the apostles to intervene, but this is not to say that the apostles cannot intervene. Although a local church is under the leading of the elders, if the elders or the church do not act according to proper principles under the leading of the apostles, the apostles still have the right to intervene. (CWWL, 1965, Vol. 4, 186)

 

지방 교회가 제대로 행한다면 사도가 개입할 필요가 없지만, 그렇다고 사도가 개입할 수 없다는 말은 아니다. 지방 교회는 장로들의 인도 아래 있지만, 장로나 교회가 사도들의 인도 아래 합당한 원칙에 따라 행동하지 않으면 사도들이 개입할 권리가 있다. (위트니스 리 전집, 1965, 4권, p. 186 영문판)

 

In 1988 he said:

 

1988년에 그는 이렇게 말했습니다.

 

To whom should an accusation against an elder be made? The answer is clearly that it should be made to the apostles. This is another strong proof that after an apostle has appointed elders, the elders are still under the apostle’s authority and management. After they have appointed men as elders, the apostles still have the authority to deal with the elders, even to judge, condemn, and reprove the elders. This is the clear word of the Bible. (CWWL, 1988, Vol. 3, 281)

 

장로에 대한 고발은 누구에게 해야 하는가? 대답은 분명히 사도들에게 해야 한다는 것이다. 이것은 사도가 장로들을 임명한 후에도 장로들이 여전히 사도의 권위와 관리 아래 있다는 강력한 증거이다. 사람들을 장로들로 세운 후에도 사도들은 여전히 장로들을 다루는 권위를 가지고 있으며, 장로들을 심판하고, 유죄판결 하고, 책망하는 권위를 가지고 있다. 이것은 성경의 분명한 말씀이다. (위트니스 리 전집, 1988, 3권, p. 281영문판)

 

These matters are not part of the central line of the Bible. Hence, they are not focal points in the ministry of Watchman Nee and Witness Lee. However, knowing the truth in a balanced way will help us navigate troubles that come upon the churches from time to time.

 

이러한 문제들은 성경의 중심 노선에 속한 것은 아닙니다. 그러므로 이런 것들은 워치만 니와 위트니스 리의 사역의 초점이 아닙니다. 그러나 균형 잡힌 방식으로 진리를 아는 것은 때때로 교회가 직면한 어려움들을 헤쳐 나가는 데 도움이 될 것입니다.

 

 

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