질문을 클릭하시면 답변을 보실 수 있습니다. 질문을 클릭하시면 답변을 보실 수 있습니다.
^^
^^
1. 삼위일체에 관한 지방 교회들의 신앙과 가르침들은 전적으로 하나님의 말씀의 순수한 계시에만 기초를 두고 있습니다. 우리는 다음 내용들을 믿습니다.
2. 하나님은 하나이십니다(신6:4, 고전8:4). 이 한 하나님께서는 세 방면-아버지와 아들과 그 영-이 있으십니다(사6:8, 마28:19).
3. 아버지와 아들과 그 영께서는 영원히 동시에 존재하십니다(마3:16-17).
4. 셋 모두는 하나님이십니다. 아버지께서 하나님이십니다(엡1:17, 4:6). 아들께서 하나님이십니다(히1:8, 롬9:5). 그 영께서 하나님이십니다(행5:3-4).
5. 셋 모두는 영원하십니다. 아버지께서 영원하십니다(사9:6). 아들께서 영원하십니다(히1:11-12, 7:3). 그 영께서 영원하십니다(히9:14).
6. 아버지와 아들과 그 영께서는 상호내재하시고 분리 불가 하십니다(요14:10-11, 20, 10:38, 17:21, 23).
7. 셋-아버지와 아들과 그 영-은 하나이십니다(사9:6. 요10:30, 고후3:17).
동의하지 않습니다. 양태론은 아버지와 아들과 그 영께서 모두 영원하지 않고, 동시에 존재하지 않으며 하나님께서 시간 안에서 그분 자신을 나타내는 일시적인 양태들이라고 가르치는 이단입니다. 우리는 아버지와 아들과 그 영 모두 영원하시고, 동시에 존재하심을 확고하게 믿습니다(질문 1의 2, 4번의 관련 구절들 참조).
우리는 성경이 그렇게 말함으로 주님께서 그 영이심을 확증합니다. 고린도후서 3장 17절은 “더구나 주님은 그 영이십니다.” 라고 말합니다. 고린도전서 15장 45절은 “마지막 아담은 생명 주는 영이 되셨습니다.” 라고 말합니다. 우리는 주님께서 그 영이십니다 라고 성경이 말하는 것을 확증하는 동시에, 아들과 그 영의 성경적인 구별과 아들과 그 영 모두 영원하심을 확증합니다. 그럼에도 성경은 또한 우리 안에 내주하시는 그 영이(고전3:16) 우리 안에 계신 예수 그리스도이심(고후13:5, 롬8:10-11참조)을 말합니다.
우리는 성경에 근거해서 믿는이들인 우리가 하나님의 생명과 본성을 영접하는 것을 강조하여 가르칩니다. 우리가 하나님에게서 났을 때(요1:12-13), 영원한 생명을 영접했는데(요3:15-16, 36), 이 생명은 그리스도(요14:6, 11:25) 안에 계신 하나님 자신의 생명입니다(엡4:18). 우리는 또한 새로운 출생을 통해 영원한 생명을 받았음으로 신성한 본성에 참여하는 자들이 되었습니다(벧후1:4). “정통 교부”로 불리던 4 세기의 매우 존경받는 신학자였던 아타나시우스는 “하나님이 사람이 되신 것은 사람이 하나님되게 하기 위한 것이다”(God became man to make man God)라고 말했습니다. 이것은 사람이 신격을 갖거나, 신격의 일부가 되거나, 혹은 경배의 대상이 되는 의미에서 하나님이 된다는 뜻이 아닙니다.
종교개혁 때부터 시작해서 성경 해석학과 성경에 대한 이해에 진보가 있어 왔고 영어 자체도 진화함으로써 교회는 수 많은 영어 성경 번역본들을 만들어 내었습니다. 우리는 이러한 많은 번역본들에 감사하고 또 그 번역본들을 사용하고 있습니다. 여러해 동안 우리는 킹 제임스 성경(KJV), 미국 표준역(AS) 등과 같은 다른 번역본들을 사용했습니다. 우리가 회복역 성경을 주로 사용하게 된 것은 불과 지난 25년 전부터이고 지금도 여전히 다른 번역본들도 보고 있습니다. 회복역 성경은 원본에 충실하면서도 읽기 쉬운 번역임으로 폭 넓게 받아들여지고 있습니다.
그런 일은 스터디 바이블들 안에서 흔하게 있습니다. 그것은 하나님의 말씀이 얼마나 풍성한지를 입증합니다. 사람들이 여러 세기 동안 성경에 대해 말해오고 있지만 하나님의 계시는 여전히 고갈되지 않습니다.
저는 _________에 있는 교회 소속입니다. 우리는 교파가 없습니다.
우리는 이름을 갖지 않습니다. 우리는 단지 우리가 살고 있는 그 도시 안에 있는 교회로서 모입니다. 그런 실행은 예루살렘에 있는 교회(행8:1), 안디옥에 있는 교회(행13:1), 고린도에 있는 교회(고전1:2), 아시아의 일곱 도시 안에 있는 일곱 교회(계1:11) 등에서 보듯이 신약 성경의 본에 의한 것입니다.
“지방 교회”는 우리의 이름이 아닙니다. 다른 사람들이 우리를 그렇게 부를 뿐입니다. 우리는 하나의 우주적인 그리스도의 몸이 있듯이(롬12:5, 고전12:12, 엡4:6), 하나의 도시 안에는 하나의 교회만 있고, 그 교회는 그 도시에 사는 믿는이들 전부를 포함한다고 믿습니다. 이것이 신약 안에 있는 본에 걸맞습니다(위 질문 8참조).
이것은 우리 스스로는 써본 적이 없는 이름입니다. 어떤 이들은 위트니스 리의 사역을 통해 미국에 지방 교회들이 생겨나게 되어 우리를 그렇게 부릅니다. 위트니스 리의 사역은 수년 동안 교회들을 섬겼지만, 교회들은 그의 것이 결코 아닙니다. 지방 교회들은 언제나 그리스도에게만 속해 왔습니다.
아닙니다. 우리는 그리스도 안에 있는 모든 다른 믿는이들과 우리가 함께 교회라고 믿습니다. 우리는 그리스도의 몸인 교회의 동료 지체들인 다른 믿는이들과의 교제를 추구합니다.
아닙니다. 우리는 천주교와 개신 교단들과 독립 단체들 안에도 많은 참된 믿는이들이 있음을 인정하며 그들을 주님 안의 형제 자매들로 받습니다. 지방 교회들과 함께 모이는 성도들 중 상당수가 우리와 함께 모이기 이전에 주 예수 그리스도를 알고 구원받았습니다.
모든 믿는이들은 어떻게 교회 생활 할지를 주님 앞에서 결정해야만 합니다. 교회가 현재처럼 나뉘어진 상태에서 우리는 어떻게 모여야 하겠습니까? 우리는 신약 교회의 위치, 즉 믿는이들 모두를 받고, 주님의 모든 자녀들과 함께 교통을 가지면서 다만 교회로 존재하는 위치로 돌아가는 것이 합당한 길이라고 믿습니다. 구약에서 이스라엘 백성 모두가 이집트와 시리아와 바벨론으로 끌려간 후, 소수만 예루살렘으로 돌아왔습니다. 그들은 또 하나의 분열이 아니었습니다. 그들은 다만 하나님의 명령을 따라 합당한 위치로 돌아왔을 뿐입니다(신12:5).
우리는 주님께서 받으신 모든 사람들을 사랑하고 받으며 모든 믿는이들이 공통적으로 믿는 그리스도인의 신앙을 강하게 고수하지만, 특히 그리스도의 몸 안으로 많은 분열을 가져온 바 있는 기독교 조직에는 동의할 수 없습니다. 종교 개혁의 가장 큰 원칙들 중 하나는 교회는 하나님의 말씀에 근거하여 개혁될 대상이라는 것이었습니다. 우리가 기독교 조직을 비판한 것은 성경에 근거한 것이고 많은 위대한 성경 교사들이 비판한 것을 반향한 것입니다.
“회복”이라는 말은 잃었던 어떤 것을 복구하고, 원래의 합당한 상태로 되돌리는 것입니다. 종교개혁 시대 때 즉 하나님께서 믿음으로 의롭게 되는 진리를 회복하셨을 때로부터, 하나님은 성경 진리들, 그리스도에 대한 체험, 신약의 본에 따른 교회의 실행을 회복하기 위해 점진적으로 움직여 오셨습니다. 우리는 주님께서 그분의 백성을 성경적인 계시와 실행으로 돌아가도록 회복하시는 움직임을 가리키는 용어로 “주님의 회복”을 사용합니다.
그렇습니다. 우리가 워치만 니와 위트니스 리의 저서들에서 많은 영적인 빛비췸을 얻지만, 우리가 성경을 연구할 때 다른 다양한 자료들도 참고합니다. 워치만 니와 위트니스 리 모두 다른 그리스도인 교사들로부터 받은 빛비췸과 영감에 대해 자주 고마움을 표현했고, 본인들의 저술 속에 담긴 통찰력의 상당 부분은 다른 사람들의 책자들로부터 도움받았다고 했습니다.
교회들은 본부가 없고, 어떤 종류의 행정적인 계급제도도 없습니다. 어떤 교회도 다른 교회보다 더 높게 고려되지 않습니다.
아닙니다. 리빙스트림 미니스트리는 워치만 니와 위트니스 리의 사역물을 출판하고 집회와 훈련을 지원합니다. 리빙스트림 미니스트리는 교회들에 관해서는 어떤 행정적인 권위도 갖지 않습니다.
그리스도께서 교회의 유일한 머리이십니다(엡1:23, 골1:18상). 성령께서 영적으로 좀 더 성숙한 믿는이들을 장로로 세우셔서 지방 교회들을 목양하는 감독들로 삼으십니다(행20:17, 28, 벧전 5:1-2). 신약 성경 헬라어 원문에서 “목사”라는 말은 사실은 목자를 의미합니다(엡4:11). 교회들 중에 있는 사역과 일은 지구 상의 여러 지역 출신의 동역자 그룹에 의해 감독됩니다.
신약 교회의 전형적인 집회 모습은 서로 건축하도록 모두가 상호성 안에서 말할 수 있는 것입니다(고전14:26, 3-4). 하나님의 갈망은 그분의 자녀들 모두가 제사장으로서 그분을 섬기고(계1:6, 5:10, 벧전2:5,9), 신언자로서 그분을 위해 말하는 것이며(민11:29), 우리는 상호성 안에 있는 신약의 집회의 본이 구성원들의 기능을 발전시키는 최선의 방법이라고 믿습니다. 장로들 혹은 감독자들(질문 16번 참조)은 가르치기를 잘 해야 하며(딤전3:2), 가르침을 위한 집회들은 교회들 안에서 이뤄집니다. 그러한 가르침의 목표는 모든 믿는이들을 온전케 하여 그들이 직접 그리스도의 몸을 건축할 수 있게 하는 것입니다(엡4:11-12).
지방 교회들로 모이는 실행의 회복은 1920년 대에 극동에서 시작되었고, 시간이 지나면서 그곳에 수백 개의 교회들이 세워졌습니다. 1960년대 초부터 극동에 있는 교회들로부터 많은 믿는이들이 유학 또는 이민으로 미국에 왔습니다. 사실상 교회들 안에는 다양하고 폭넓은 백성과 언어와 민족들이 있습니다(계5:9).
우리가 경배하고 섬기는 그리스도는 측량할 수 없는 분이십니다(엡3:8). 우리는 복음의 진리를 사회의 어떤 부분에 좀 더 “부합 되게” 하려고 신약의 경배의 순수성을 현대적인 문화적 추세로 대체하는 것은 손실만 초래할 뿐이라고 믿습니다.
지방 교회들 안에 있는 믿는이들은 각자의 양심의 제한에 따라 다른 기독교인들과의 협력 사업에 참여할 완전한 자유가 있습니다. 하지만 교회들은 일반적으로 그러한 사업을 권장하지는 않습니다. 우리가 소중하게 여기는, 모든 그리스도인들과 함께 한 하나는 본질상 에큐메니칼 하지 않습니다. 우리는 믿는이들이 주장 또는 조직을 중심으로 연합하는 것을 성경 말씀이 추인하는 것을 보지 못했습니다. 믿는이들인 우리가 갖는 하나는 그리스도의 인격과 일 안에, 심지어 삼일 하나님 자신 안에 있습니다(요17:21, 23, 엡4:4-6). 우리는 우리가 이러한 간증을 짊어지도록 부름받아 왔다고 믿습니다. 우리는 에큐메니칼 활동들이 이러한 입장과 일치하지 않으며 그리스도의 몸 안에 있는 분열을 영구화 한다고 느낍니다.
교회 안에서 이런 문제들에 관한 규례들은 없습니다. 우리는 청년들에게 “정욕을 채우려는 육체의 일은 꾀하지 말고”(롬13:14), “각자 거룩하게 됨과 존귀하게 됨으로써 자기 자신의 그릇을 지킬 것”(살전4:4)을 참으로 성경에 부합하게 격려합니다. 우리는 또한 결혼을 매우 귀히 여기고, 요즘 젊은 청년들이 부도덕한 것들에 의해 손상당하는 것을 마음 아프게 생각합니다.
여러분이 교회들을 방문해보면 폭 넓고 다양하게 옷을 입은 것을 볼 것입니다. 우리는 성도들에게 다른 이들을 걸려 넘어지게 하지 않도록 합당한 방식으로 옷을 입을 것을 격려합니다(딤전2: 9-10).
이러한 거짓 참소는 1970년 대에 좁은 의미로 정통을 정의하는 자칭 변호자들로 이뤄진 한 작은 단체에 의해 부추겨졌습니다. 이들 중 일부는 본인들의 영적 미성숙 때문에 우리의 가르침을 오해했고, 다른 이들은 종교적인 질투심과 경쟁심 때문에 일부러 우리의 가르침을 왜곡시켰습니다. 그런 일은 진실을 밝혀 보려는 시도는 없는 채 여러 차례 반복 되었습니다. 우리만 그런 것을 경험한 것은 아닙니다. 주님과 그분의 제자들 그리고 교회 역사상 주님을 추구하는 다양한 사람들에게도 이런 일들이 있었습니다.
최근 몇 년 동안에, 규모가 제일 크고 평판이 있는 변증기관(크리스천 리서치 인스티튜트)과 국제적으로 제일 잘 알려진 신학교들 중 하나(풀러 신학교)와 초기에 이런 참소를 야기시켰던 연구가들 중 한 명(그레첸 파산티노)이 광범위한 기초 연구를 실시했습니다. 이 셋 모두는 지방 교회들이 사회적으로든 교리적으로든 이단이 아니라고 결론지었습니다. 풀러 신학교는 더 나아가 지방 교회들이 “본질적인 모든 방면에서 진실하고 역사적이고 성경적인 그리스도인 신앙을 대표한다”고 했고, 또한 그 구성원들은 “진정한 믿는이들이자 그리스도의 몸의 같은 지체들”로 받아 들여져야 한다고 진술했습니다.
고린도 전서 6장은 사적인 재정적인 이득을 위해 기독교인들 사이에 법정소송 하는 것을 금하고 있습니다. 그러나 사도행전 25장에서 사도 바울은 자신의 생명(그리고 교회들을 향한 자신의 사역)이 위협받았을 때 가이사에게 호소했습니다. 지방 교회들은 지난 50년간 범죄 행위와 사회적인 비행의 혐의를 부당하게 덮어 씌운 거짓된 명예 훼손 자료들로 인해 세 차례 법정 소송을 제기했습니다. 그 사건들은 신학적인 문제도 아니고 재정적 이득을 얻고자 함도 아니었습니다. 교회들은 각 사례마다 먼저 주님께서 마태복음 18장 15-17절에서 세우신 교통의 원칙을 적용하려고 했지만, 그러한 노력들은 매번 거절당했습니다.
Ministry Excerpts on Inoculation and Dealing with Opposition – Part 1
The Lord told His disciples beforehand so that they would not be offended and stumble and so that they would not be perplexed when the persecution came. In a time of persecution the disciples might easily say to themselves, “These religious people worship God. Yet, because we take this very God as our life and abode and make ourselves God’s abode, these religious people threaten to kill us. They not only drive us out of the synagogues but will even kill us. Maybe it is we who are wrong.” The Lord predicted the coming persecution so that the disciples might not think that they were wrong. If this persecution happens to you, do not think that you are wrong. On the contrary, that persecution proves that you are right. If the religious people do not persecute you, then you may be wrong. (Lifestudy of John, p. 427)
The Lord Jesus said, “Blessed are you when they reproach and persecute you, and while speaking lies, say every evil thing against you because of Me” (Matt. 5:11). Because Jesus predicted that the religious people would speak against the disciples in this way, to be fully welcomed by today’s Christianity may prove that we are wrong. If we are right with the Lord, we must be prepared to be spoken of in an evil way and be given a bad name. Paul says that he ministered through “evil report and good report” (2 Cor. 6:8). The evil reports concerning the apostle Paul came not mainly from the Gentiles but from the Jews, from the source of religion. This is why Paul called that religion the “present evil age.” (The Lord’s Recovery and the Present Situation of Religion, p. 43)
It was not by doing something wrong that Paul stirred up the opposition of the Jews. Rather, their opposition was stirred up by his being faithful to God’s New Testament economy; it was provoked by his obedience to the heavenly vision. Simply because Paul was faithful to the vision he had received from the Lord concerning God’s New Testament economy, there was opposition to him wherever he went. (Life-study of Acts, p. 461)
Years ago I was very troubled by all the persecution. Sometimes I was so troubled that I even doubted whether our work was really of the Lord. Then the Lord showed me in the Gospels that He was always persecuted (Matt. 10:16-18). Many times there were more persecutors than followers. In the Acts, the persecutors followed Paul wherever he went (Acts 9:22-24; 14:1-2, 19). When I saw this, I was strengthened, confirmed, and comforted. (Preaching the Gospel on the College Campuses, p. 36)
If we are clear that something is according to His will, we should not be discouraged and doubt the Lord's will, even though there appear to be many oppositions and persecutions (which may not actually be real) that may push us down. We should pursue the Lord's will all the way to the end and "press on." Then we will realize that the sufferings and oppositions that come upon us are Satan's strategies, which try to go ahead of God's move; they are but empty threats. When we obey the Lord to take on these challenges, they will become nothing to us! Then we will regret and realize how meaningless were our fears and doubts. After we are clear about the Lord's will, we should proceed on and not hesitate. There may be many threats along the way. But we will know that they are only "paper tigers" put up by the devil; they cannot hurt us. Therefore brothers, "Rise, let us go from here!" (John 14:31). (The Collected Works of Watchman Nee, Vol. 2: The Word of the Cross, p. 66)
First the Thessalonians as new believers became imitators of the apostles, and then they became imitators of the Lord. This indicates that we need to be a pattern, a model, for others. The believers do not see the Lord first; they see us first. If we are not a proper pattern or model, it will be difficult for others to see the Lord. Because we are the Lord’s representatives, we need to be a proper pattern. Then others can imitate the Lord by imitating us. This means that through us they imitate Him. (Lifestudy of 1 Thessalonians, pp. 13-14)
Some mothers seem to be short of wisdom. Yet even though they are not clever, they raise their children in a very good way because they have a loving concern for them. Such mothers have a tender, intimate concern for their children. On the contrary, some step-mothers may be knowledgeable, gifted, and clever; however, they lack the necessary concern for the children. In taking care of children, what is most important is not knowledge or ability—it is an intimate concern. The same is true in taking care of churches or in shepherding the saints. What is needed is the intimate concern of a ministering life. The brothers who hold conferences with churches must have a genuine concern for the churches. They should not merely be interested in giving excellent messages as a display of their knowledge, talent, or capability. (Life-study of 2 Corinthians, p. 382)
Are you a fighting one or a meek one? If you would inherit the earth, you must be meek. When the Lord Jesus comes back, He will regain the earth. However, when He was arrested, tried, and crucified at Golgotha, He was meek. As He was nailed to the cross, He did not resist. In every way He was meek, meek to the very end. Eventually, the earth will be gained not by the fighting ones, but by the meek ones. Several weeks ago an opposer told one of our brothers, “We are going to stop you!” Time will tell who will be stopped. The fighting ones will be stopped, but the meek ones will not be stopped. Rather, they will inherit the earth. (Life-study of Matthew, p. 181)
As you face the opposers, do not argue and lose your temper. No matter how much others may accuse and oppose, do not be angry with them, but be pleasant and patient. Do not consider anyone an enemy or a hopeless case. Rather, do your best to help others understand what we are enjoying and leave the results to the Lord. (The Spirit and the Body, p. 229)
We should never compromise the truth, but we should exercise a universal love. We need a universal love, loving the Lord Jesus, loving all the saints, and loving all people, including the opposers… Do not give others the impression that we are fighting against everyone. No matter what someone says against us, we should not be offended…
Do not think that when we fight for the truth, we must also fight against people. We do not need to fight against people. Rather, we need to love everyone. In our preaching of the gospel we need a proper daily living and a universal love. (Preaching the Gospel on the College Campuses, pp. 37-38)
Verses 24-25 say, “But a slave of the Lord ought not to contend but be gentle toward all, apt to teach, bearing with wrong; in meekness correcting those who oppose”… A tendency to contend is proof that a person does not have the power to restrain or control himself. His power of self-restriction is poor. Because his character is poor, it is easy for him to contend with others. When you go out to labor for the Lord, you may encounter people who will argue. Old people will argue with you, Buddhists will argue with you, and those who have scientific minds will also argue with you. If you can avoid arguing with them and simply give them the truth, then you will be a very skillful worker. This requires much self-control and self-restraint. This kind of character is hard to build up. (Vessels Useful to the Lord, pp. 149-150)
Dealing with the opposers will expose our motive. If our intention is simply to convince people and to gain them for our work, our motive is not pure. Our motive must be solely for the living testimony of Jesus. Whether or not a particular opposer will take this way does not matter. Our responsibility is to seize the opportunity to make the Lord's testimony clear to him. (The Spirit and the Body, p. 227)
Ministry Excerpts on Inoculation and Dealing with Opposition – Part 2
We are in the Lord's recovery. The Lord's recovery is radically different from today's Christianity. Regardless of how careful we are and how properly we behave ourselves, we can never avoid controversy. What shall we do? Never argue, for argument never avails. In the Lord's recovery, our best course of action is to bind the strong man by prayer. If we will spend more time before the throne touching the highest authority, appealing to the highest authority, and asking the Lord to bind the strong man, we will certainly see something happen. (The Kingdom, pp. 87-88)
We need the preaching and the speaking of the word, but first we have to pray. As Christians we are priests and kings (1 Pet. 2:9; Rev. 1:6). When we pray, we are functioning as priests. When we preach, we are functioning as kings. As priests we should bring people to the Lord in our prayer…
Prayer is also necessary to deal with the principalities and powers in the heavenly places (Eph. 6:12). Our fighting is against the evil spiritual forces in the heavenlies. Men do not reject the gospel because of its content. There is nothing offensive about the content of the gospel. The content of the gospel is good, bright, glorious, sweet, and rich. People reject the gospel because they are in the captivity of the strong man, the devil (Matt. 12:29)…
Our spiritual warfare against the principalities and powers is mainly conducted through our fighting prayer. We are not wrestling with flesh and blood. We are wrestling with the principalities and powers in the heavenlies. (Preaching the Gospel on the College Campuses, pp. 22-23)
Christ said, “All authority has been given to Me in heaven and on earth. Go therefore and disciple all the nations” (Matt. 28:18-19). When we go to preach the gospel, we must not only seek power from on high, but we must learn to exercise the authority of the headship and lordship of Christ. (Preaching the Gospel in the Way of Life, p. 22)
Verse 15 continues, “Who have both killed the Lord Jesus and the prophets, and drove us out, and are not pleasing to God, and are contrary to all men.” Paul was wise in writing this verse. Here he is inoculating the believers against the eventual coming of the Judaizers. Paul injected a healthy warning concerning the Judaizers into the Thessalonian saints…
This inoculating word [in 1 Thessalonians 2:15-16] was also part of Paul’s fostering of the saints. Even inoculation is included in fostering. In caring for their children, parents seek to protect them from disease. Even in caring for a garden we try to protect the plants from disease or insects. Otherwise, disease may ruin the plants, and the insects may devour them, especially the tender parts. Therefore, in order to protect a garden, we may spray the plants with insecticide. We may say that in this verse Paul was giving the believers at Thessalonica a divine germ-repellent. He warned them not to have any confidence in the Jews or to give them any credit. On the contrary, the Thessalonians were to reject them. (Life-study of 1 Thessalonians, p. 112)
Speaking the word of God with boldness is a genuine and necessary sign of the outpouring of the Spirit (Acts 4:8, 31; 13:9). The most important aspect of visiting people by knocking on their doors is to speak the word with boldness. Even a little weakness in our speaking is a sign that we are not under the outpouring of the Spirit. We must exercise our faith in God, in the ascended Christ, and in the word of the Bible. Then we will have the assurance to say what we want to say. We will have the boldness, not to shout in an empty way, but to speak. To speak with boldness means that in our speaking there is something solid in content and in authority. People will recognize that this is not ordinary speaking. Even a learned professor will recognize this boldness in a young sister.
This boldness in speaking is seen in Acts 4:31. At that time the apostles had been threatened not to teach in the name of Jesus Christ in Jerusalem. However, when they came back together, they prayed to such an extent that the place in which they were gathered was shaken, and they began to speak the word of God with boldness… To speak with boldness is a strong sign of being under the outpouring of the economical Spirit. Our praying or speaking in any meeting must be with boldness. This is not just to shout, but to speak with something in our spirit which cooperates with the Spirit that rests upon us. (The Scriptural Way to Meet and to Serve for the Building Up of the Body of Christ, pp. 156-157)
We can tell all the opposers that we believe in the Lord Jesus according to the Bible. We hold to all the crucial points: that He is the Son of God, that He became a man, that He died for our sins, that He shed His blood for our redemption, that He was resurrected, that He is now in the heavens, that He is also in us to be our life, and that He is coming back to meet us. Since we believe all this, no one who is fair can condemn us as heretical. It is absolutely unfair to do this. Nevertheless, some may still say, “You damage the person of Christ by teaching that He is the Father as well as the Son.” This brings us back, once again, to the matter of the Trinity.
We say that Christ is the Father and the Spirit because of Isaiah 9:6, 1 Corinthians 15:45, and 2 Corinthians 3:17. We believe whatever the Bible says. Although others may not agree with us, nevertheless it is not fair to condemn us for believing what the Bible says. Therefore, the difference between us and others is not a matter of heresy, but of different interpretations, of different opinions. They follow the traditional teaching concerning the Trinity, and we believe in the pure word of the Bible. Hence, there is a discrepancy. If others say that we are heretical, then how about them? It may turn out that the very ones who accuse us of being heretical are themselves heretical. However, because they are dear brothers, we do not wish to condemn them. In like manner, we ask them not to condemn us. If you fellowship with others in this way, you may be able to help them see that it is neither right nor fair to accuse anyone who believes what the Bible reveals concerning Christ of being heretical. (Young People’s Training, pp. 109-110)
From the time the Lord's recovery came to this country, there has been opposition against it. The Lord's recovery, of course, is a testimony. But religion does not feel positively about this testimony. Satan, the Devil, is behind this opposition, for he knows that the recovery will defeat him and bring the Lord Jesus back. Hence, through the years, the opposition has followed us wherever we have gone. According to the book of Acts, it was the same with the apostles. Wherever the apostles went, the opposition was there. Some of the opposers even followed the apostles.
In the midst of this opposition, we must not be passive. We should be not only active, but even aggressive. However, we do not want to fight with others or be angry with anyone. Whenever you meet an opposer, take that as an opportunity to work on him. If that opposer says something negative, do not argue with him. Instead, be patient and pleasant, and take down all the negative points he speaks to you. Then, ask for his name, address, and telephone number and let him know that you would like to study the points and talk with him again. (The Spirit and the Body, pp. 109-110)
We need to learn how to present things to people in a pleasant way, in a way that is convincing, subduing, and captivating. Whenever people ask us a question, that is an opportunity to catch them. To do this, we must learn how to share with them in a complete way. If someone asks you what it means to turn to the spirit, that is an excellent opportunity to capture him by sharing something with him. We all must learn to do this. (The Spirit and the Body, pp. 105-106)
When the trainees recently went out to visit people, even though some people rejected them, the majority of people did open their doors to them. When people opened their doors, the trainees were able to discern who the sons of peace would be. The Lord Jesus also said that He sent us out as lambs in the midst of wolves. This indicates that in the midst of wolves, there are sheep that have been chosen by God (v. 3). (Being Up-to-date for the Rebuilding of the Temple, p. 152)