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리빙 스트림 미니스트리와 지방교회들의 관계

첨부 1

 

아래 자료의 출처는 https://shepherdingwords.com 입니다.

 

 

The Relationship between Living Stream Ministry

and the Local Churches

리빙 스트림 미니스트리와 지방교회들의 관계

 

 

In the New Testament the word for ministry means “service.” The unique New Testament ministry is a service in the form of a stewardship of grace that ministers Christ to people for the accomplishment of His purpose (2 Cor. 4:1, 12; 1 Tim. 1:12; Eph. 3:2; Col. 1:25; 2 Cor. 3:8, 3; Rom. 15:16; 1 Tim. 4:6). The New Testament tells us that to carry out this service the Lord gave gifts in the form of gifted members to His Body, the church (Eph. 4:11). These gifts, as those who richly supply life to the members of the Body, perfect the saints in their organic function to serve the Lord in carrying out the same work that they do (vv. 16, 12). The ones who take the lead in the New Testament ministry are those who have the greatest measure of revelation and growth in life and who are able to open up the truth of God’s economy in the Bible (Matt. 16:16-18; Gal. 1:11-12; Eph. 3:3-5; 1 Tim. 2:7; 1:4).

 

신약에서 사역이라는 단어는 “봉사”를 의미합니다. 유일한 신약의 사역은 그리스도의 목적을 성취하기 위해 사람들에게 그리스도를 공급하는 은혜의 청지기 직분 형태의 봉사입니다(고후 4:1, 12, 딤전 1:12, 엡 3:2, 엡 3:2, 골 1:25, 고후 3:8, 3, 롬 15:16, 딤전 4:6). 신약은 이 봉사를 수행하도록 주님께서 그분의 몸인 교회에게 은사들, 곧 은사 있는 지체들을 주셨다고 우리에게 말합니다(엡 4:11). 이 은사들은 몸의 지체들에게 생명을 풍성히 공급하는 은사로서, 주님을 섬기는 유기적 기능에 있어서 자신들이 하는 것과 같은 일을 수행하도록 성도들을 온전케 합니다(16, 12절). 신약 사역을 인도하는 이들은 계시와 생명의 성장에서 가장 큰 분량을 가졌으며, 성경에 있는 하나님의 경륜의 진리를 밝힐 수 있는 이들입니다(마 16:16-18, 갈 1:11-12, 엡 3:3-5, 딤전 2:7, 1:4).

 

In the Old Testament the priests depended on the service of the Levites in many practical matters (Num. 3:6-9; 4:19 [and footnote 1], 4:27-28, 33). In the same way, those who take the lead in the ministry depend on others’ support in practical matters. This support is also a ministry, a Levitical service, within the one New Testament ministry. Many biblical examples of the need for such service could be cited (such as Phil. 2:25, 30; 2 Cor. 12:18; 2 Tim. 4:11-13; Philem. 11-13). The most germane example to the topic here is found in Romans 16:22: “I, Tertius, who write this epistle, greet you in the Lord.” In other words, Paul dictated the letter, but it was written down by Tertius. Without this practical service, we would not have the crucial New Testament book of Romans.

 

구약에서 제사장들은 실행적인 많은 일에서 레위인의 봉사에 의존했습니다(민 3:6-9, 4:19 [각주 1], 4:27-28, 33). 마찬가지로 사역을 인도하는 이들도 실제적인 일에서 다른 사람들의 지원에 의존합니다. 이 지원 또한 한 신약 사역 안에 있는 하나의 사역, 곧 레위인의 봉사입니다. 그러한 봉사의 필요에 관해서는 성경에서 많은 예들을 인용할 수 있습니다(예를 들면, 빌 2:25, 30, 고후 12:18, 딤후 4:11-13, 빌 11-13). 여기의 주제에 가장 적절한 사례로는 로마서 16장 22절을 들 수 있습니다. “이 편지를 받아쓰는 나 더디오가 주님 안에서 여러분에게 문안합니다.” 즉 바울이 이 서신의 내용을 진술했지만 받아쓴 이는 더디오였습니다. 이 실제적인 봉사가 없었다면 우리는 신약성경의 핵심인 로마서를 갖지 못했을 것입니다.

 

Consider also how the riches of the New Testament revelation reached God’s people, including us. In the apostles’ time, the apostles’ teaching had to be written down, transported, and hand delivered. Some men began to faithfully and painstakingly make copies of the manuscripts that eventually formed the New Testament. Those who served in printing Bibles and tracts during the Reformation were instrumental in freeing men from the darkness of the Middle Ages. Since that time the understanding of the divine revelation in the Bible has progressed, and the gleanings from the Bible have also been recorded in books and more lately in all manner of other media. As a result of the labor of all who served in a practical way to capture and distribute such materials, we have both the Bible and a rich heritage of biblical teaching.

 

또한 신약성경의 풍성한 계시가 우리를 포함한 하나님의 백성에게 어떻게 전달되었는지 생각해 보십시오. 사도 시대에 사도들의 가르침은 기록되고, 운반되며, 손으로 전달되어야 했습니다. 어떤 이들은 결국에는 신약성경을 구성하는 사본들을 성실하게 공을 들여 베끼기 시작했습니다. 종교 개혁 기간 동안 성경과 소책자들을 인쇄한 사람들은 중세의 어둠으로부터 사람들을 해방시키는 산파 역할을 했습니다. 그 이후로 성경 안의 신성한 계시에 대한 이해가 발전해 왔고, 성경으로부터 수집된 내용들이 책에 그리고 최근에는 다른 모든 매체에 기록되어 왔습니다. 그러한 자료를 수집하고 배포하기 위해 실제적인 방법으로 봉사한 모든 사람의 수고의 결과로, 우리는 성경과 성경의 가르침의 풍부한 유산 모두를 갖게 되었습니다.

 

A Levitical Service

 

레위인의 봉사

 

Brother Nee realized that to supply the ministry of the word to all of the churches, he needed some who would edit and print his spoken messages, so he established the Shanghai Gospel Book Room. Later, as it became evident that it might not be possible to circulate publications overseas from Shanghai, he made arrangements to set up the Hong Kong and Taiwan Gospel Book Rooms, both of which he put under Brother Lee’s oversight. Brother Lee often told us that most of Brother Nee’s messages were never published, and the records of many of his talks were lost in China’s internal conflicts. Recognizing the great need to preserve the revelation the Lord had given to His recovery, Brother Lee determined that what Brother Nee had taught him and what he had also seen should be published. Still, while he was in the Far East, the publishing service was carried out in the Chinese language, which limited its circulation to that part of the world. When he came to the United States, he saw the need for English language publication, so he established The Stream Publishers, which later became Living Stream Ministry (LSM).

 

니 형제님은 모든 교회들에게 말씀의 사역을 공급하도록 자신이 전한 메시지들을 편집하고 인쇄할 사람들이 필요함을 깨닫고 상하이복음서원을 설립했습니다. 나중에 상하이에서 출판물을 해외로 배포하는 것이 불가능할 수도 있다는 것이 명백해지자 니 형제님은 홍콩복음서원과 대만복음서원을 안배했고, 그 두 곳 모두를 리 형제님의 감독 아래 두었습니다. 리 형제님은 종종 니 형제님의 메시지의 상당 부분이 한 번도 출판되지 않았으며, 니 형제님이 말한 것을 기록해 둔 것이 중국에서의 내부 갈등 중에 상당 부분 손실되었다고 우리에게 말해주었습니다. 주님께서 그분의 회복 안에 주신 계시를 보존해야 할 큰 필요성을 인식한 리 형제님은 니 형제님이 자신에게 가르친 것과 리 형제님 자신이 본 것들을 출판하기로 결정했습니다. 하지만 그가 극동에 있을 때는 중국어로 출판 봉사를 했기 때문에 전 세계로의 유통이 제한되었습니다. 리 형제님이 미국에 왔을 때 영어 출판물의 필요성을 느껴서 ‘더 스트림 퍼블리셔서(The Stream Publishers)’를 설립했고, 그것이 후에 리빙 스트림 미니스트리(LSM)가 되었습니다.

 

LSM was established as a Levitical service to publish the ministry of Watchman Nee and Witness Lee. It provided practical support to the ministry in the Lord’s recovery by facilitating the release of the word through the ministry, by capturing that word for the present need as well as posterity, and by propagating the word of the ministry. Today it still performs those same basic functions. Specifically, saints serving in LSM:

 

LSM은 워치만 니와 위트니스 리의 사역물을 출판하기 위한 레위인의 봉사로 설립되었습니다. 그것은 사역을 통한 말씀의 해방을 돕고, 현재와 후대의 필요를 위해 말씀을 기록하고, 사역의 말씀을 확산함으로써 주님의 회복 안에서의 사역을 실제적으로 지원했습니다. 오늘날에도 LSM은 여전히 그러한 동일한 기본적인 기능을 수행하고 있습니다. 특히, LSM에서 봉사하는 성도들은 다음의 일들을 하고 있습니다.

 

• arrange for venues for trainings and conferences;

• perform registration functions for trainings;

• translate spoken messages for live audiences and audio and video recordings;

• produce audio and video recordings of the messages given in the trainings and conferences;

• transcribe the spoken messages of Brother Lee and his co-workers;

• edit the spoken messages for publication in print;

• translate the printed messages into other languages for publication;

• perform typesetting and proofreading;

• coordinate printing and warehousing of publications;

• reproduce audio and video tapes;

• manage subscriptions and fill orders for churches and individuals;

• market publications to outside bookstores for the public;

• prepare radio broadcasts based on Brother Lee’s messages;

• conduct web-based broadcasting of ministry messages;

• maintain archives of Brother Lee’s messages and fellowship; and

• manage LSM’s properties and financial records.

 

• 훈련 및 컨퍼런스 장소 마련

• 훈련 등록

• 실시간 청중과 오디오 및 비디오 녹음을 위한 음성 메시지 번역

• 훈련 및 컨퍼런스에서 제공된 메시지의 오디오 및 비디오 녹음

• 리 형제님과 그의 동역자들이 전한 메시지 기록

• 인쇄된 출판을 위해 음성 메시지 편집

• 출판을 위해 인쇄된 메시지를 다른 언어로 번역

• 조판 및 교정

• 출판물의 인쇄 및 보관

• 오디오 및 비디오 테이프의 재생

• 교회와 개인 구독의 관리 및 주문 작성

• 대중을 위해 외부 서점에 출판물 판매

• 리 형제님의 메시지에 기초하여 라디오 방송 준비

• 사역 메시지의 웹 기반 방송 실시

• 리 형제님의 메시지와 교통의 기록물 보관소 유지

• LSM의 자산 및 재무 기록 관리

 

This list, though not exhaustive, represents LSM’s principal activities. LSM does not oversee the churches or any of their affairs. Neither does LSM direct the service of the co-workers.

 

이 목록이 LSM의 활동 전부를 망라하는 것은 아니지만 주요 활동을 제시합니다. LSM은 교회들이나 교회들의 사무를 감독하지 않습니다. LSM은 동역자들의 봉사를 지시하지도 않습니다.

 

An Absurd Accusation

 

터무니없는 비난

 

Some have persisted in accusing LSM of controlling the local churches. The accusation is absurd. Each local church answers directly to the Lord and is under the oversight of local brothers. It is up to these brothers whether and to what degree the church will use LSM materials or participate in LSM-sponsored gatherings. LSM has no organizational, administrative, or financial control over the churches. At most LSM asks the churches to follow its standards and procedures for such things as ordering printed materials and registering for and conducting its trainings. It does so as a means to facilitate its ongoing service to the churches. Accusations that LSM exercises authority over local churches or has orchestrated legal action against any former member or group of members of a local church are false.

 

어떤 사람들은 LSM이 지방 교회들을 통제한다고 계속 비난해 왔습니다. 그 비난은 터무니없습니다. 각 지방 교회는 주님께 직접 답하고 또한 지방 형제들의 감독 아래 있습니다. 교회가 LSM 자료를 사용하거나 LSM이 후원하는 집회에 참여할지 여부도 각 지방의 형제들이 결정할 일입니다. LSM은 교회들에 대한 조직적, 행정적 또는 재정적 통제를 하지 않습니다. LSM은 (지방) 교회들에게 인쇄물의 주문, 훈련 등록 및 수행과 같은 일에 대한 표준과 절차를 따르도록 요청할 뿐입니다. 그것은 교회들에 대한 지속적인 봉사를 돕는 수단으로 그렇게 합니다. LSM이 지방 교회들에게 권한을 행사하거나 어떤 한 지방 교회의 이전 교인 혹은 그룹을 상대로 조직적으로 법적 조치를 해왔다는 비난은 거짓입니다.

 

LSM’s role is not to exercise leadership in the ministry in the Lord’s recovery; it is to cooperate with the ministering brothers to supply the churches with spiritual food and with resources to spread the work. The ministering brothers likewise do not exercise control over the churches. Brother Lee said that if his ministry exercised any form of “control,” it was of the kind that a loving mother exercises over her children when she feeds them. If she prepares a tasty and nutritious meal and then calls her children to dinner, they will come not under compulsion but willingly (see Life-study of Ephesians, 86). The vast majority of saints in the Lord’s recovery have developed a taste for the ministry of Watchman Nee, Witness Lee, and the co-workers in the publications of Living Stream Ministry, and they choose to receive that ministry not under compulsion but because they recognize in it “the stewardship of the grace of God” (Eph. 3:2).

 

LSM의 역할은 주님의 회복 안의 사역에서 인도 직분을 행사하는 것이 아닙니다. LSM의 역할은 그 일을 확산하도록 사역하는 형제들과 협력하여 교회에 영적인 양식과 자원들을 공급하는 것입니다. 마찬가지로 사역하는 형제들은 교회들을 통제하지 않습니다. 리 형제님은 만일 자신의 사역이 어떤 형태의 “통제”를 행사한다면, 그것은 사랑이 많은 어머니가 자녀를 먹일 때 그들을 다스리는 것과 같다고 말했습니다. 만일 어머니가 맛있고 영양가 있는 음식을 준비하여 저녁 식사하자고 자기 아이들을 부른다면, 아이들은 강요 때문이 아니라 자원하여 올 것입니다(에베소서 라이프 스타디, # 86 참조). 주님의 회복 안에 있는 대다수의 성도들은 리빙 스트림 미니스트리의 출판물에서 워치만 니와 위트니스 리와 동역자들의 사역에 대한 입맛을 발전시켜 왔고, 강제가 아니라 그 사역 안에 “하나님의 은혜의 청지기 직분”(엡 3:2)이 있음을 인정하기에 그 사역을 받기로 선택했습니다.

 

Conclusion

 

결론

 

Those who vilify LSM seek to sever the saints and the churches from the practical outlet of the supply, perfecting, and leadership provided through the ministry in the Lord’s recovery (Eph. 4:11-12, 16). The saints should all realize that behind this kind of attack is Satan’s subtlety, because Satan knows that the New Testament ministry is vital to the building up of the Body of Christ (v. 14, footnotes 4 and 5). Therefore, he seeks to drive a wedge between the Lord’s servants and the churches in an attempt to frustrate the building up of the Body and damage the Lord’s testimony (2 Tim. 1:15; Rev. 2:4-5; 2 Cor. 12:19). We should not be ignorant of his schemes but, putting on the whole armor of God, stand firmly in the Body and enjoy the Lord’s provision for the building up of the Body (2 Cor. 2:11; Eph. 6:11; 4:16).

 

LSM을 비방하는 이들은 주님의 회복 안에서 사역을 통해 제공되는 공급과 온전케 함과 인도 직분의 실지적인 출로로부터 성도들과 교회들을 분리시키려고 합니다(엡 4:11-12, 16). 성도들은 모두 이런 종류의 공격 뒤에 사탄의 교활함이 있음을 깨달아야 합니다. 사탄은 신약의 사역이 그리스도의 몸을 세우는 데 필수적임을 알고 있기 때문에 그렇게 하는 것입니다(14절, 각주 4, 5). 그러므로 그는 몸의 건축을 무산시키고 주님의 증거를 손상시키려는 시도를 하여 주님의 종들과 교회들 사이에 쐐기를 박으려 합니다(딤후 1:15, 계 2:4-5, 고후 12:19). 우리는 그의 계략에 무지해서는 안 되며 하나님의 전신갑주를 입고 몸 안에 굳게 서서 몸의 건축을 위한 주님의 공급을 누려야 합니다(고후 2:11, 엡 6:11, 4:16).

 

 

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