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죽음을 퍼뜨리는 말들과 그것을 막는 법

첨부 1

 

아래 자료의 출처는 https://shepherdingwords.com 입니다.

 

 

Words That Spread Death and How to Stop Them

죽음을 퍼뜨리는 말들과 그것을 막는 법

 

 

In the Bible the words of three parties—God, Satan, and man—are very significant. As the Word of God, the Bible speaks forth God’s person, intent, and work. By His word He framed the universe (Heb. 11:3). When God came in the person of the Lord Jesus, His words were spirit and life (John 6:63). The gospel of God’s salvation is “the word of the truth” (Eph. 1:13). Conversely, all of Satan’s words are lies (Gen. 3:1-6; John 8:44). He is deceit personified (Eph. 4:22). On the one hand, he deceives men and blinds their thoughts (1 Tim. 2:14; 2 Cor. 4:4; Rev. 12:9); on the other hand, he is the accuser of the brothers (v. 10). As men, we can choose what kind of words we speak. Proverbs 18:21a tells us, “Death and life are in the power of the tongue.” The Lord Jesus told a crowd of followers, “It is not that which enters into the mouth that defiles the man; but that which proceeds out of the mouth, this defiles the man” (Matt. 15:11). As believers, we can speak words of death, that is, words that belong to him who has the might of death, the devil (Heb. 2:14), or we can hold forth the word of life (Phil. 2:15), which life is God Himself.

 

성경에서 세 당사자―하나님과 사탄과 사람―의 말은 매우 중요합니다. 하나님의 말씀인 성경은 하나님의 인격과 의도와 일을 말합니다. 그분은 말씀으로 우주를 지으셨습니다(히 11:3). 하나님께서 주 예수님의 인격 안에서 오셨을 때, 그분의 말씀은 영과 생명이었습니다(요 6:63). 하나님의 구원의 복음은 “진리의 말씀”(엡 1:13)입니다. 반대로 사탄의 모든 말은 거짓말입니다(창 3:1-6, 요 8:44). 그는 ‘그 속이는 것’으로 의인화되었습니다(엡 4:22). 한 면에서 그는 사람들을 속이고 그들의 생각을 눈멀게 합니다(딤전 2:14, 고후 4:4, 계 12:9). 다른 한 면으로 그는 형제들을 비난하는 자입니다(10절). 사람으로서 우리는 어떤 종류의 말을 할지를 선택할 수 있습니다. 잠언 18장 21절 상반절은 “죽음과 생명이 혀의 힘에 달려 있으니”라고 말합니다. 주 예수님은 따르는 무리들에게 이렇게 말씀하셨습니다. “입으로 들어가는 것이 사람을 더럽히는 것이 아니라, 입에서 나오는 그것이 사람을 더럽힙니다.”(마 15:11) 믿는 이들로서 우리는 죽음의 말, 즉 죽음의 세력을 가진 자인 마귀에게 속한 말(히 2:14)을 하거나 하나님 자신이기도 한 생명의 말씀을 밝힐 수 있습니다(빌 2:15).

 

In Volume 3 of his Messages for Building Up New Believers (henceforth, Messages (3)), Watchman Nee devotes an entire chapter to the subject of “words.” He first points out that the words a person speaks reveal his heart—“out of the abundance of the heart the mouth speaks” (Matt. 12:34b). He then speaks extensively about three categories of words that a believer should exercise to avoid—lies (John 8:44), idle words (Matt. 12:36-37), and evil words (1 Pet. 3:9-12). Finally, he addresses the need of believers to be restricted in their words (1 Pet. 3:10; Prov. 17:27; 21:23) and to pay attention to their listening. Of course, these principles apply to written words as well.

 

워치만 니는 <초신자를 온전케 하는 공과(하권)>(워치만 니 전집, 제3집 제4권) 제36장 전체에서 "말"이라는 주제를 다룹니다. 먼저 그는 사람이 하는 말이 자신의 마음을 드러냄을 지적합니다. “마음에 가득한 것을 입으로 말하기 때문입니다.”(마 12:34 하) 그 다음에 그는 신자가 피해야 할 세 가지 범주의 말인 거짓말(요 8:44), 무익한 말(마 12:36-37), 악한 말(벧전 3:9-12)에 대해 폭넓게 이야기합니다. 끝으로 그는 신자들이 그들의 말에 제한을 받고(벧전 3:10, 잠 17:27, 21:23) 듣는 것에 주의를 기울여야 할 필요성을 언급합니다. 물론 이러한 원칙들은 글로 쓰인 것에도 동일하게 적용됩니다.

 

Any kind of negative words—murmuring, reasoning, gossip, rumors, contentions, questionings, or reviling—is a form of death. However, such vain words, if unbridled, lead to more serious problems. Paul warned Timothy to “avoid profane, vain babblings” (which in themselves are deadening) because “they will advance to more ungodliness” (2 Tim. 2:16). Immediately before Paul’s charge to the Philippians to “do all things without murmurings and reasonings” (Phil. 2:14), he spoke about obedience (v. 12). This shows that murmuring and reasoning, things that we might not consider to be severe, are manifestations of rebellion. In Numbers 14 the murmuring of the children of Israel constituted a rebellion against Jehovah and escalated to the point that they decided to stone Moses and Aaron (vv. 2, 9-10).

 

불평, 따지는 것, 수다를 떠는 것, 소문, 논쟁, 의문 또는 비방과 같은 모든 종류의 부정적인 말은 죽음의 한 형태입니다. 그러나 그러한 헛된 말들은 억제되지 않으면 더 심각한 문제로 이어집니다. 바울은 디모데에게 “경건하지 않은 데로 더욱더 빠지게 하기”(딤후 2:16) 때문에 (그 자체로 죽게 하는) “속되고 헛된 말을 피하라”고 경고했습니다. 바울은 빌립보 사람들에게 “무슨 일을 하든지 불평하거나 따지지 마십시오.”(빌 2:14)라고 명령하기 직전에, 순종에 대해 말했습니다(12절). 이것은 우리가 심각하게 생각하지 않을 수 있는 불평과 따지는 것이 배역의 징후들임을 보여줍니다. 민수기 14장에서 이스라엘 자손의 불평은 여호와에 대한 반역과 다름없었고, 이 불평은 그들이 모세와 아론을 돌로 치기로 결정하는 데까지 증폭되었습니다(2, 9-10절).

 

Gossip and rumors also spread death (1 Tim. 5:13). Concerning gossip Brother Lee counseled us, “Any kind of gossip only spreads death in the Body. Gossip is a spreading of germs to kill the Body. We must treasure the fact that we are in the Body life. The Body life should be so precious to us that we would not do anything to damage it” (The Enjoyment of Christ for the Body in 1 Corinthians, 44). Concerning rumors he pointed out:

 

수다를 떠는 것과 소문도 죽음을 퍼뜨립니다(딤전 5:13). 수다를 떠는 것에 대해 리 형제님은 우리에게 이렇게 조언했습니다. “어떤 종류의 수다이든 몸 안에 죽음을 전파할 뿐이다. 수다를 떠는 것은 몸을 죽이는 세균을 확산한다. 우리는 우리가 몸의 생활 안에 있다는 사실을 소중히 여겨야 한다. 몸의 생활은 우리에게 너무 소중하므로 그것을 손상시키는 어떤 일도 하지 말아야 한다”(고린도전서에서 몸을 위해 그리스도를 누림, 44쪽). 그는 소문에 대해 다음과 같이 지적했습니다.

 

If you read the Gospels again, you will see that no other person has been subject to so many troubles, attacks, misunderstandings, and rumors as the Lord Jesus. So many religionists are good rumor makers. There are as many rumors in the sphere of religion as in any other place. These rumor makers are accustomed to twisting your words. They isolate a few words that you say and add something else to it. Sometimes the Lord Jesus spoke a word and the religionists picked on it and twisted it, trying to make a case out of it against the Lord. (Life-study of Hebrews, 13/2)

 

만일 당신이 복음서를 읽는다면 어느 누구도 주님처럼 많은 어려움과 공격과 오해와 나쁜 소문을 받은 적이 없음을 알게 될 것이다. 종교인들은 나쁜 소문을 잘 만들어 내는 자들이다. 종교계에도 다른 어느 곳만큼이나 많은 풍문이 있다. 이 풍문을 만들어 내는 자들은 당신의 말을 비꼬는 데 아주 숙달된 자들이다. 그들은 당신이 말하는 몇 마디를 따로 떼어내어 거기에 다른 것을 덧붙여 말한다. 어느 때든지 주 예수님께서 한 말씀만 하면 종교인들은 그것을 헐뜯고 왜곡하여 주님에 대한 반대론을 펼치려 했다(히브리서 라이프 스타디, 13/2).

 

We should not be deluded by those who use persuasive words to stir up questionings, contentions of words, and suspicions (Col. 2:4). The first example of a deception in the Bible is Satan’s persuasion of Eve to take of the tree of the knowledge of good and evil by questioning God’s words (Gen. 3:1-6). Such questionings are not aimed at learning the truth but at causing others to doubt God’s word and His heart. The New Testament speaks of questionings that undermine the believers’ apprehension of God’s economy (1 Tim. 1:3-4). Brother Lee commented, “Once questionings come in, confusion and division will quickly follow” (Crucial Principles for the Proper Church Life, 69). Questionings beget contentions (2 Tim. 2:23), and out of questionings and contentions come evil suspicions (1 Tim. 6:4). Those who are consumed by such things become revilers of the truth and as such are malignantly contagious.

 

우리는 의심과 말다툼과 의혹을 불러일으키려고 그럴듯한 말을 하는 이들에게 속아서는 안 됩니다(골 2:4). 성경에서 속임 당한 첫 번째 예는 하나님의 말씀을 의심하게 하면서 선과 악의 지식나무를 취하라고 사탄이 하와를 부추긴 것입니다(창 3:1-6). 이러한 의심은 진리를 배우게 하는 데 목적이 있는 것이 아닙니다. 다른 사람들에게 하나님의 말씀과 그분의 마음에 대해 의문을 품게 하는 데 목적이 있습니다. 신약은 하나님의 경륜에 대한 신자들의 감상을 약화시키는 의심에 대해 말합니다(딤전 1:3-4). 리 형제님은 “일단 의심이 들면 혼란과 분열이 즉시 뒤따를 것이다.”라고 말했습니다(합당한 교회 생활을 위한 핵심 원칙들, p. 69). 의심은 다툼을 불러일으키고(딤후 2:23), 의심과 다툼에서 악한 의심이 나옵니다(딤전 6:4). 그런 것들에 사로잡힌 이들은 진리를 모독하는 사람이 되고, 그들은 악성 전염병처럼 됩니다.

 

The Bible uses at least three figures—leprosy, leaven, and gangrene—to show how death is spread. In the Old Testament leprosy is a sign of sin as a result of rebellion (Num. 12: 2 Kings 5:20-27; 2 Chron. 26:16-21). Leprosy is highly contagious, so a leper was considered unclean and removed from the congregation until he was healed (Lev. 13—15). In the New Testament some Judaizers persuaded the believers in Galatia to turn from the supply of the Spirit to keeping the law (Gal. 3:1-5). Of this, Paul said, “Who hindered you that you would not believe and obey the truth? This persuasion is not of Him who calls you. A little leaven leavens the whole lump” (5:7-9). Here the persuasive words of the Judaizers were likened to leaven that leavened the churches in Galatia. Finally, after warning Timothy to “avoid profane, vain babblings,” Paul said of the babblers, “Their word will spread like gangrene” (2 Tim. 2:17a). Thayer’s Greek-English Lexicon of the New Testament describes the word used for gangrene as “a disease by which any part of the body suffering from inflammation becomes so corrupted that, unless a remedy is seasonably applied, the evil continually spreads, attacks other parts, and at last eats away the bones.” Such is the destruction that spreads by words.

 

성경은 죽음이 어떻게 퍼지는지를 보여 주기 위해 최소한 세 가지―나병, 누룩, 악성 종양―비유를 사용합니다. 구약 성경에서 나병은 반역의 결과인 죄의 표징입니다(민 12장, 왕하 5:20-27, 대하 26:16-21). 나병은 전염성이 강하기 때문에 나병 환자는 불결하다고 간주되어 치유될 때까지 회중에서 격리되었습니다(레 13-15장). 신약에서 일부 유대교도들은 갈라디아의 신자들에게 그 영의 공급으로부터 율법을 지키는 것으로 돌아서도록 설득했습니다(갈 3:1-5). 이에 대해 바울은 “누가 여러분을 방해하여, 진리를 믿지 못하게 하고 순종하지 못하게 하였습니까? 그런 설득은 여러분을 부르시는 분에게서 나온 것이 아닙니다. 적은 누룩이 온 반죽을 부풀게 합니다.”(5:7-9)라고 말했습니다. 여기서 유대교도들의 설득력 있는 말은 갈라디아 교회들을 누룩으로 부풀린 누룩에 비유되었습니다. 마지막으로, 바울은 디모데에게 “속되고 헛된 말을 피하십시오.”라고 경고한 후에, 헛된 말을 하는 이들에 대해 “그들의 말은 악성 종양처럼 퍼져 나갈 것입니다.”(딤후 2:17 상)라고 했습니다. 타이어(Thayer)의 <헬라어-영어 신약 사전>은 악성 종양에 사용된 단어에 대해 이렇게 기술합니다. “이 병은 염증으로 고통받는 신체의 어떤 부분을 매우 썩게 만들며, 제때에 치료되지 않으면 악성이 계속 퍼져 다른 부분을 공격하며 마침내 뼈를 갉아먹는 데 이르게 한다.” 말로 퍼지는 파괴가 이런 것입니다.

 

As believers we should hold to “the faithful word, which is according to the teaching of the apostles” (Titus 1:9) and “speak the things which are fitting to the healthy teaching” (2:1). We should heed Paul’s word to “let no corrupt word proceed out of your mouth, but only that which is good for building up, according to the need, that it may give grace to those who hear” (Eph. 4:29; cf. Col. 4:6; Rom. 14:19).

 

신자로서 우리는 “사도들의 가르침에 따른 신실한 말씀을 붙잡고“(딛 1:9), “건강한 가르침에 합당한 것들을 말해야 합니다”(2:1). 우리는 “어떤 나쁜 말도 여러분의 입 밖에 내지 말고, 오히려 듣는 사람들을 건축하는 데 좋은 말을 필요에 따라 하여 그들에게 은혜를 끼치도록 하십시오”라고 한 바울의 말에 귀를 기울여야 합니다(엡 4:29, 골 4:6, 롬 14:19 참조).

 

Responding to Unhealthy Words

 

건강에 해로운 말에 대한 대응

 

Immediately after warning Timothy against vain babblers and the spreading of their word like gangrene, Paul speaks of cleansing oneself from vessels unto dishonor. In that context Paul told Timothy to “flee youthful lusts, and pursue righteousness, faith, love, peace with those who call on the Lord out of a pure heart” (2 Tim. 2:22) and to refuse foolish questionings (v. 23). In his fellowship on “Words” for new believers, Brother Nee said, “There is a lust among us for unhealthy words. This is why these words multiply. People find these words tasteful” (Messages (3), 599). Brother Nee’s word matches Proverbs 18:8 and 26:22, both of which say, “The words of a whisperer are like dainty morsels, and they go down into the innermost parts of one’s being.” This means that our fallen being eagerly swallows, digests, and assimilates rumors and stores them up in our heart.

 

헛된 말을 하는 이들과 그들이 악성 종양 같은 말을 퍼뜨리는 것에 대해 디모데에게 경고한 직후에, 바울은 천하게 되는 그릇들에서 자신을 깨끗하게 하는 것을 말합니다. 그런 맥락에서 바울은 디모데에게 “청년의 정욕을 피하고, 순수한 마음으로 주님을 부르는 사람들과 함께 의와 믿음과 사랑과 화평을 추구”(딤후 2:22)하고 어리석은 논쟁을 거절하라고 말합니다(23절). 새 신자들을 위해 “말”에 대해 교통하면서, 워치만 니 형제님은 “건강에 해로운 말에 대한 욕망이 우리 가운데 있다. 이것이 이런 말들이 증가하는 이유이다. 사람들은 이런 말들에서 맛을 느낀다.”라고 말했습니다(전집 3집 4권, 38쪽). 워치만 니 형제님의 말은 잠언 18장 8절과 26장 22절과 일치하는데, 둘 다 “중상하는 이의 말은 맛난 음식 같아서 사람의 가장 깊은 데로 내려간다.”라고 말합니다. 이것은 우리의 타락한 존재가 소문을 열심히 삼키고, 소화하고, 동화하여 우리 마음에 저장한다는 것을 의미합니다.

 

How then should we respond to unhealthy words? The solution Brother Nee gives is simple—to refuse to listen by walking away or by telling the speaker to stop. His explanation is striking:

 

그러면 우리는 건강에 해로운 말에 어떻게 대응해야 합니까? 워치만 니 형제님이 제시하는 해결책은 간단합니다. 멀리 가버림으로써 듣기를 거부하거나 말하는 사람에게 멈추라고 말하는 것입니다. 아래와 같은 그의 설명은 놀랍습니다.

 

Those who take in reviling words bear the same responsibility as those who speak reviling words. It is one thing for a person to dump trash on others. It is another thing for a person to receive trash from others… In order for the church to maintain the oneness, the brothers and sisters have to withstand reviling words. (The Collected Works of Watchman Nee, Volume 57: The Resumption of Watchman Nee’s Ministry, 239-240)

 

훼방의 말을 듣는 것은 훼방의 말을 하는 것과 똑같은 책임을 지게 된다. 한 사람이 쓰레기를 만드는 것이 한 가지 일이고, 다른 사람이 쓰레기를 받아들이는 것은 또 다른 일이다. … 만일 합일을 유지하려면, 형제 자매들은 훼방의 말을 막아야 한다(워치만 니 전집, 제3집 11권, 사역의 재개 메시지, 271쪽).

 

This matches the fellowship Brother Mark Raabe gave in a message on “The Water for Impurity” at the July 2019 semiannual training on Numbers. After the rebellions in Numbers 14 and 18, chapter 19 speaks of the uncleanness of death. Verse 15 of that chapter says that if someone dies in a tent, “every open vessel, which has no covering tied down on it, is unclean.” This indicates that we, as the vessels for the Lord (2 Cor. 4:7; 2 Tim. 2:21), should not give the slightest opening to words that spread death. Brother Mark explained:

 

이것은 2019년 7월에 민수기 결정 연구 집회에서 마크 라비(Mark Raabe) 형제님이 “불결을 씻는 물”에 대한 메시지에서 전했던 교통과 일치합니다. 민수기 14장과 18장의 반역 이후에 19장은 죽음의 불결함을 말합니다. 그 장의 15절은 누군가가 천막 안에서 죽으면 “뚜껑이 단단히 닫혀 있지 않고 열려 있는 그릇은 모두 부정하다.”라고 말합니다. 이것은 우리가 주님을 위한 그릇으로서(고후 4:7, 딤후 2:21) 죽음을 퍼뜨리는 말에 조금이라도 열어주어서는 안 된다는 것을 나타냅니다. 마크 형제님은 이렇게 설명했습니다.

 

When we encounter speaking or writing that has the element of death or the element of rebellion, we need to close the cover of our vessel by not listening. There may be some element of truth in what is being said, but there is also an element of death and rebellion… We must be wide open to the Lord and to the water for impurity but closed to anything of death. This is the way to remain in life. (Ministry of the Word 23:7 (July 2019), “Crystallization-study of Numbers,” 157-158)

 

우리는 죽음의 요소나 반역의 요소가 있는 어떤 말이나 글을 접할 때, 그것을 듣거나 보지 않음으로써 우리 그릇의 뚜껑을 닫아야 한다. 그러한 말에 어떤 진실의 요소가 있을지 모르지만, 죽음과 반역의 요소 또한 있다. … 우리는 주님과 불결을 씻는 물에는 활짝 열려 있어야 하지만, 죽음에 속한 모든 것에는 닫혀 있어야 한다. 이것이 생명 안에 남아 있는 길이다(민수기 결정 연구(2)(2019년 여름호), 218-219쪽).

 

If we withstand words of death and speak words of grace, we will help to deter the enemy’s efforts to bring the church into death and will find ourselves under the blessing of the Triune God (Num. 6:23-27; Eph. 1:3-14; 2 Cor. 13:14).

 

우리가 죽음의 말들을 이기고 은혜의 말을 한다면, 우리는 교회를 죽음 안으로 이끌려는 원수의 시도를 저지하도록 돕고 우리 자신이 삼일 하나님의 축복 아래 있는 것을 발견하게 될 것입니다(민 6:23-27, 엡 1:3-14, 고후 13:14).

 

 

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