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사도와 동역자에 대한 질문과 답변

첨부 1

 

아래 자료의 출처는 https://shepherdingwords.com 입니다.
 
 
Questions and Answers about Apostles and Co-workers
사도와 동역자에 대한 질문과 답변
 
 
Who has the authority to appoint and remove elders? According to the New Testament, apostles, in cooperation with the Holy Spirit, have the authority to appoint elders in the churches (Acts 14:23; Titus 1:5; Acts 20:28) and to remove elders when the need arises. If an elder becomes a problem, an accusation against him can be presented to an apostle, if possible to the one who appointed him (1 Tim. 5:19-20). A local church cannot expel an elder; rather, the apostles bear the responsibility of removing an elder if necessary.
 
누구에게 장로들을 임명하고 사임시킬 권한이 있습니까? 신약에 따르면, 사도들은 성령과 협력하여 교회의 장로들을 임명하고(행 14:23, 딛 1:5, 행 20:28), 필요에 따라 장로들을 사임시킬 권한이 있습니다. 어떤 장로가 문제가 된다면, 사도에게, 가능하면 그 장로를 임명했던 사도에게 그를 고발할 수 있습니다(딤전 5:19-20). 한 지방 교회는 장로를 내쫓을 수 없습니다. 그보다 필요한 경우 사도들이 그 장로를 사임시킬 책임이 있습니다.
 
Are all co-workers apostles with the authority to appoint or remove elders? No. Brother Lee addressed this exact point in his last year of public ministry. He said, “It is neither fitting nor proper for one to attempt to appoint elders simply because he has become a co-worker. To appoint elders requires maturity in life and adequate equipping with the truth” (How to Be a Co-worker and an Elder and How to Fulfill Their Obligations, 63-64). Younger co-workers should follow the pattern of those in Paul’s company in the New Testament. Paul charged Titus, saying, “For this cause I left you in Crete, that you might set in order the things which I have begun that remain and appoint elders in every city, as I directed you” (Titus 1:5). Titus was to appoint elders because Paul, the leading apostle, charged him to do so. Titus did not presume to appoint elders based on his own standing as Paul’s co-worker. Similarly, Timothy did not take it upon himself to address accusations against elders but did so at Paul’s instruction (1 Tim. 5:19-20). Brother Lee explained, “According to the record of the New Testament, Timothy and Titus were always under Paul’s leadership and direction. They did not start another work; rather, they shared in the same work with Paul” (A Timely Trumpeting and the Present Need, 27). Brother Nee made a similar point concerning the record of the co-working of Titus, Artemas, Tychicus, and Apollos with Paul, observing that “among the workers of God dependence upon Him does not render us independent of one another” (The Normal Christian Church Life, 149). Those who act independently of the apostles, that is, of the mature co-workers who take the lead in the Lord’s work throughout the earth, cannot represent the one work in the Lord’s recovery and are practicing lawlessness if they appoint or remove elders.
 
모든 동역자들은 장로들을 임명하거나 사임시킬 권한이 있는 사도들입니까? 리 형제님은 자신의 공적 사역의 마지막 해에 정확히 이 점을 지적했습니다. 그는 이렇게 말했습니다. “자신이 동역자가 되었다는 이유만으로 장로를 세우려고 하는 것은 적절하지 않고 적합하지도 않다. 장로를 세우는 것은 생명 안에서 성숙하고 진리로 충분히 장비될 것을 요구한다”(어떻게 동역자와 장로가 되며 그 책임을 이행하는가, 78쪽). 젊은 동역자들은 신약에서 바울과 함께 했던 이들의 본을 따라야 합니다. 바울은 디도에게 “내가 그대를 크레타에 남겨 둔 이유는 내가 시작하고 끝내지 못한 일들을 마무리하고, 내가 지시한 대로 각 도시에 장로들을 세우게 하려는 것입니다.”(딛 1:5)라고 말했습니다. 디도는 인도하는 사도인 바울이 그렇게 하도록 지시했기 때문에 장로들을 임명해야 했습니다. 디도는 바울의 동역자라는 자신의 지위에 근거하여 장로들을 임명하지 않았습니다. 마찬가지로 디모데는 장로들에 대한 고발을 해결하는 일을 스스로 떠맡은 것이 아니라 바울의 지시에 따라 그렇게 했습니다(딤전 5:19-20). 리 형제님은 다음과 같이 설명했습니다. “신약의 기록에 따르면, 디모데와 디도는 항상 바울의 인도와 지시 아래 있었다. 그들은 다른 일을 시작하지 않았다. 오히려 그들은 같은 일을 바울과 함께 했다.”(적시의 나팔소리와 현재의 필요, 31쪽) 니 형제님은 디도와 아데마와 두기고와 아볼로가 바울과 동역한 기록에 관해서도 비슷한 주장을 하며 “하나님을 의지할 때 그분의 일꾼들은 서로 독립적이지 않게 된다.”라고 했습니다(정상적인 그리스도인의 교회 생활, 238쪽). 사도들, 다시 말해서 온 땅에서의 주님의 일을 인도하는 성숙한 동역자들 중에서 독립적으로 행동하는 이들은 주님의 회복 안에 있는 하나의 일을 대표할 수 없고, 만일 그들이 장로들을 임명하거나 사임시킨다면 그것은 불법을 행하는 것입니다.
 
What are the qualifications of an apostle? For a person to be an apostle, he must possess certain basic qualifications. First, he must receive the revelation of God’s New Testament economy concerning Christ and the church (Matt. 16:16-18; Gal. 1:11-12). Second, he must be able to minister the unsearchably rich Christ as the gospel and betroth sinners to Christ for His satisfaction (1:16a; Eph. 3:8; 2 Cor. 11:2). Third, he must be able to raise up local churches and to raise up men from among the saints and appoint them as elders for leading, shepherding, teaching, and overseeing the church (Acts 14:23; Titus 1:5). Of course, an apostle himself must know how to lead, shepherd, teach, and oversee before he can teach others to do the same. Fourth, an apostle must be able to define doctrines, expound the truth, and perfect the saints for the building up of the Body of Christ (1 Tim. 2:7; Titus 1:1; 2 Tim. 2:15; Eph. 4:11-12; see A Timely Trumpeting and the Present Need, 10-13). Furthermore, all apostles are mature in life and have learned to labor together in one accord with God and with one another in the one work to accomplish God’s New Testament economy.
 
사도의 자격은 무엇입니까? 어떤 사람이 사도가 되려면 특정한 기본 자격을 갖추어야 합니다. 먼저 그는 그리스도와 교회에 관한 하나님의 신약 경륜에 대한 계시를 받아야 합니다(마 16:16-18, 갈 1:11-12). 둘째, 그는 측량할 수 없이 풍성한 그리스도를 복음으로 공급할 수 있고 그분의 만족을 위해 죄인들을 그리스도께 약혼시킬 수 있어야 합니다(갈 1:16상, 엡 3:8, 고후 11:2). 셋째, 그는 지방 교회들을 일으키고 성도들 가운데서 사람들을 일으켜, 교회를 인도하고 목양하고 가르치고 감독하는 장로로 임명할 수 있어야 합니다(행 14:23, 딛 1:5). 물론, 사도는 다른 이들을 그렇게 하도록 가르치기 전에 자신이 먼저 어떻게 인도하고 목양하고 가르치고 감독할지를 알아야 합니다. 넷째, 사도는 그리스도의 몸을 건축하기 위해 교리들을 정의하고 진리를 설명하며 성도들을 온전하게 할 수 있어야 합니다(딤전 2:7, 딛 1:1, 딤후 2:15, 엡 4:11-12, 적시의 나팔 소리와 현재의 필요, 7-12쪽 참조). 더욱이, 모든 사도들은 생명이 성숙하고 하나님의 신약 경륜을 성취하기 위해 한 일 안에서 하나님과 그리고 서로가 한마음 한 뜻으로 수고하는 것을 배운 사람이어야 합니다.
 
Are all workers co-workers? No. The descriptor co-worker is not a title; it is an indicator that a person serves extra-locally in the unique work of God’s New Testament ministry and labors in fellowship and oneness with the Lord and with the other co-workers who serve Him (2 Cor. 6:1; 1 Cor. 3:9). In 1948 Brother Lee spoke of four kinds of workers:
 
모든 일꾼들이 동역자들입니까? ‘동역자’라는 말은 하나의 타이틀이 아닙니다. 그것은 어떤 사람이 하나님의 신약 사역의 유일한 일에서 지방을 넘어서 봉사하고 주님과 그분을 섬기는 다른 동역자들과 교통과 하나 안에서 수고한다는 것을 나타내는 하나의 지표입니다(고후 6:1, 고전 3:9). 리 형제님은 1948년에 네 종류의 일꾼에 대해 다음과 같이 말했습니다.
 
The first are the co-workers who match the need of the ministry of God in the present age. This is a small group of people who have been dealt with by the Lord and who are in one accord. The second kind are the younger co-workers. They are willing to receive the direction and to come under the coordination of the older co-workers, and they are willing to follow and to learn in humility. The third kind are those who are unwilling to submit to the senior co-workers, who do not belong to the denominations, yet who are happy to remain in fellowship with us. The fourth kind are the preachers and free evangelists among the denominations. What we need today are the first and the second kind of co-workers. (Witness Lee, Messages Given During the Resumption of Watchman Nee’s Ministry, 147)
 
첫 번째는 현시대에 하나님의 사역의 필요와 일치하는 동역자들이다. 이들은 주님에 의해 다룸을 받았고 한마음 한뜻이 된 한 무리의 사람들이다. 두 번째 종류는 젊은 동역자들이다. 그들은 기꺼이 나이 든 동역자들의 지시를 받고 그들과의 동역 아래 들어오고, 기꺼이 그들을 겸손히 따르고 배우려는 이들이다. 세 번째 종류는 교파에 속하지는 않았지만 선임 동역자들에게 복종하지 않으려고 하면서도, 여전히 우리와의 교통 안에 남아 있기를 기뻐하는 이들이다. 네 번째 종류는 교파들 가운데 있는 설교자들과 자유 전도자들이다. 오늘날 우리에게 필요한 것은 첫 번째와 두 번째 종류의 동역자들이다(위트니스 리, 워치만 니 사역의 재개의 메시지, 147쪽).
 
Strictly speaking, only the first two kinds of workers described by Brother Lee should be called co-workers because they labor together in fellowship and oneness under a common vision toward a common aim. Simply because a person is in full-time Christian service, even if that service is in the local churches, does not constitute that person a co-worker. True co-workers serve extra-locally among the churches, putting aside any private interest and serving together in fellowship with God and with one another in the one work of the corporate New Testament ministry to build up the Body of Christ (Eph. 4:11-12). Any worker who is unwilling to receive direction from or come under the coordination of those who take the lead in the ministry and the work is by definition not a co-worker.
 
엄밀히 말하면, 리 형제님이 묘사한 처음 두 종류의 일꾼들만이 동역자들이라고 불려야 하는데, 그 이유는 그들이 공통된 목표를 향한 공통의 이상 아래서 교통과 하나 안에서 함께 일하기 때문입니다. 어떤 사람이 단지 전 시간으로 그리스도인의 봉사를 한다 해서, 그런 봉사가 지방 교회 내의 범위 안에서 행해진다고 해서, 그 사람이 동역자가 되는 것은 아닙니다. 참된 동역자들은 교회들 가운데 지방의 범위를 넘어서 봉사하며, 어떤 사적인 관심도 제쳐두고, 그리스도의 몸을 건축하기 위한 단체적인 신약 사역의 한 일 안에서 하나님과의 교통 안에서 그리고 서로와의 교통 안에서 함께 봉사합니다(엡 4:11-12). 사역과 일을 인도하는 이들의 지시를 받지 않으려 하거나 동역 아래 오려고 하지 않으려는 어떤 일꾼도 원칙상 동역자가 아닙니다.
 
How can we discern whom to follow? Some have misguidedly demanded a list of apostles in the Lord’s recovery. The notion is unbiblical and absurd. There is no precedent in the Bible, and it is clear from the New Testament that leadership in the church is not a fixed office, as it would be in a hierarchy. Rather, we should pray that our “love may abound yet more and more in full knowledge and all discernment” that we “may approve by testing the things which differ and are more excellent” (Phil. 1:9-10a). Based on such discernment, we should follow those who are faithful to the teaching of the apostles in the New Testament (Acts 2:42; Titus 1:9). This includes both those like Paul and Peter, who took the lead in the work and the ministry among the churches, and those who were perfected by them to walk in the same steps (2 Cor. 12:18). Because workers among the churches have from time to time cultivated personal followings among the saints, Brother Lee gave a strong word concerning how to “be right in following others” (A Word of Love…, 49-66). He described the characteristics of a person whom it is safe to follow:
 
우리가 누구를 따라야 하는지를 어떻게 분별할 수 있습니까? 어떤 이들은 잘못 알고 주님의 회복 안의 사도들의 명단을 요구해 왔습니다. 그 개념은 비성경적이고 터무니없습니다. 성경에 전례가 없습니다. 신약에서 교회의 인도 직분이 계급 구조처럼 고정된 직분이 아닌 것임이 분명합니다. 오히려 우리는 우리의 “사랑이 온전한 지식과 모든 분별력으로 더욱더 풍성하게 되고”, 우리가 “특별하게 뛰어난 것이 무엇인가를 시험하여 확증할 수 있도록” 기도해야 합니다(빌 1:9-10상). 그러한 분별력에 기초하여, 우리는 신약의 사도들의 가르침에 신실한 사람들을 따라야 합니다(행 2:42, 딛 1:9). 이것은 바울과 베드로처럼 교회들 가운데 일과 사역을 인도했던 사람들과 동일한 보조 안에서 행하도록 그들에 의해 온전케 되었던 사람들을 포함합니다(고후 12:18). 교회들에서 봉사하는 일꾼들이 종종 성도들 중에서 자신을 따르는 이들을 만들었기 때문에, 리 형제님은 어떻게 하면 “다른 이들을 따르는 데 있어서 옳을 수 있는지”(사랑의 말씀…, 70-93쪽)에 관해 강한 권면의 말을 했습니다. 그는 우리가 안전하게 따를 수 있는 사람의 특성을 다음과 같이 묘사했습니다.
 
  1. He should be a person loving the Lord, living for the Lord, and renouncing his self, natural life, preference, and ambition.
  2. He must hold the complete revelation of the entire holy Scriptures properly without any twisting or deforming.
  3. He must be one who endeavors to keep the oneness of the Spirit, the oneness of the universal Body, by taking the unique ground of the local church. (A Word of Love…, 49)
  1. 그는 주님을 사랑하고 주님을 위해 살며 그의 자아, 천연적인 생명, 선호, 야심을 거절하는 사람이어야 한다.
  2. 그는 성경 전체에 대한 완전한 계시를 어떤 억지와 변형 없이 합당하게 붙잡아야 한다.
  3. 그는 지방 교회의 유일한 입장을 취함으로 그 영의 하나와 우주적인 몸의 하나를 지키는 데 노력하는 사람이어야 한다(사랑의 말씀…, 70쪽).

 

There is a particular characteristic in Paul’s recommendation of Timothy to the Philippians that should instruct us: “But you know his approvedness, that as a child with a father he has served with me unto the gospel” (Phil. 2:22). Timothy’s approvedness was based on his faithful service under the leadership of the apostle Paul and his following of Paul’s teaching and pattern (1 Tim. 4:6; 2 Tim. 3:10), matters in which he had been tested and proven worthy. Similarly, we should follow those who have a history of laboring purely for the Lord’s interest in one accord with those who take the lead in the ministry and the work, who bring us the unalloyed teaching of the apostles, and who conduct themselves in a manner consistent with that teaching (2 Tim. 3:14; 2 Cor. 4:2; 1 Thes. 2:10; 1 Thes. 1:6; 1 Tim. 4:12; 1 Cor. 4:16; 11:1; Phil. 3:17).
 
빌립보 사람들에게 일러주라고 바울이 디모데에게 권고한 것은 우리에게도 지침이 되며 다음과 같은 특별한 특징이 있습니다. “그러나 여러분은 디모데의 입증된 성품을 알고 있습니다. 자식이 아버지에게 하듯이, 그는 복음을 위하여 나와 함께 섬겼습니다”(빌 2:22). 디모데의 입증된 성품은 그가 사도 바울의 지도 아래 신실하게 섬긴 것과 바울의 가르침과 본을 따른 것과(딤전 4:6, 딤후 3:10) 시험을 통해 가치가 증명된 것에 근거합니다. 마찬가지로, 우리는 사역과 일을 인도하는 이들과 한마음 한뜻으로 주님의 권익을 위해 순수하게 수고한 적이 있는 이들, 사도들의 섞이지 않은 가르침을 우리에게 가져다준 이들, 그러한 가르침과 일치된 삶을 사는 이들을 따라야 합니다(딤후 3:14, 고후 4:2, 살전 2:10, 1:6, 딤전 4:12, 고전 4:16, 11:1, 빌 3:17).
 

 

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