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교회 안의 문제들을 처리하는 올바른 길

첨부 1

 

아래 자료의 출처는 https://shepherdingwords.com 입니다.
 
 
The Proper Way to Deal with Problems in the Church
교회 안의 문제들을 처리하는 올바른 길
 
 
Because the church is composed of redeemed sinners who are in the process of transformation, it is inevitable that there will be problems among the saints. No one can say that they no longer have sin or that they have been transformed to the extent that their flesh, self, or natural life is no longer an issue. Beginning from Acts 5, the New Testament makes clear that in a genuine local church, many serious problems can occur. Indeed, Paul’s Epistles addressed problems in various local churches, the most striking example being his Epistle to the church in Corinth. Furthermore, it is no coincidence that the Lord Jesus, in unveiling the church in its local aspect in Matthew 18, did so in the context of how to deal with a problem in the church (vv. 15-20).
 
교회는 변화의 과정에 있는 구속받은 죄인들로 구성되었기 때문에 성도들 간에 문제가 생기는 것은 불가피합니다. 자신에게 더 이상 죄가 없다거나 자신의 육체와 자아 혹은 천연적인 생명이 더 이상 문제가 되지 않을 만큼 변화되었다라고 말할 수 있는 사람은 아무도 없습니다. 신약은 사도행전 5장 서두에서 참된 지방 교회 안에 심각한 문제가 많이 발생할 수 있음을 분명히 보여줍니다. 실제로 바울은 서신서들에서 여러 지방 교회들에 있는 문제들을 다루었는데, 가장 현저한 예는 그가 고린도 교회에 보낸 서신입니다. 더욱이, 주 예수님께서 마태복음 18장에서 교회의 지방적인 방면을 계시하실 때 교회의 문제를 다루는 맥락 안에서 그렇게 하셨던 것은 우연이 아닙니다(15-20절).
 
The New Testament provides clear guidelines for dealing with problems, guidelines that the co-workers in the Lord’s recovery affirm and seek to practice. Problems in the church are dealt with in fellowship, by honoring God’s governmental arrangement, and in love with a view to preserving and restoring those who are involved. Those who make public accusations violate all of these principles.
 
신약은 문제를 처리하는 명확한 지침들, 즉 주님의 회복 안의 동역자들이 확신을 가지고 실행할 수 있는 지침들을 제공합니다. 교회의 문제들은 교통 안에서, 하나님의 주권적인 안배를 존중함으로, 관련된 이들을 보존하고 회복시키려는 목적을 가지고 사랑 안에서 다뤄집니다. 공개적으로 참소하는 이들은 이 원칙들 전부를 위반한 것입니다.
 
Solving Problems through Genuine Fellowship
 
참된 교통을 통해 문제들을 해결함
 
The New Testament makes clear that all the problems in the church should be addressed in and with proper fellowship. The problems that arose in the church in Jerusalem in Acts chapter 6 and the church in Antioch in chapter 15 were dealt with in this way. In his ministry Witness Lee also emphasized fellowship as the unique way to deal with problems in the church: “All problems can and should be solved through proper and adequate fellowship by praying together sincerely and thoroughly. Any question and any problem can be solved by fellowship” (The Intrinsic View of the Body of Christ, 98).
 
신약은 교회의 모든 문제가 합당한 교통 안에서, 합당한 교통으로 말미암아 다루어져야 함을 분명히 합니다. 사도행전 6장에서 예루살렘 교회 안에서 일어난 문제들과 15장에서 안디옥 교회 안에서 생긴 문제들이 그렇게 해결되었습니다. 위트니스 리 또한 자신의 사역에서 교회 안의 문제들을 다루는 유일한 길인 교통을 강조했습니다. “모든 문제는 진지하고 철저하게 함께 기도함으로써 합당하고 충분한 교통으로 말미암아 해결될 수 있으며 또한 해결되어야 한다. 어떤 질문, 어떤 문제라도 교통을 통해 해결될 수 있다.” (그리스도의 몸에 대한 내재적인 조망, 115쪽)
 
Those who have left and now deride the local churches, the ministry to the churches, and the leadership among the churches, have departed from the way the Lord gave in Matthew 18 and the pattern seen in Acts 6 and 15 to address any problems. Some have cut themselves off from the fellowship of the churches. Some, having publicly expressed a desire to influence others to do likewise, have become those who promote divisions and are factious (Gal. 5:19-20; Jude 19). Those who have stumbled saints through public accusations have trampled the scriptural pattern of dealing with problems through proper fellowship.
 
지방 교회들을 떠났고 지금은 지방 교회들과 교회들을 위한 사역과 교회들 가운데의 인도 직분을 비웃는 이들은 주님께서 마태복음 18장에서 보여 주신 방법에서 벗어났으며, 문제들을 다루는 법과 관련하여 사도행전 6장과 15장에서 보여 주는 본에서도 벗어났습니다. 어떤 이들은 교회들의 교통에서 스스로를 차단시켰습니다. 일부는 다른 사람들도 자신들과 똑같이 하도록 영향을 주려는 원함을 공개적으로 표시함으로써 분열을 부추기고 편을 나누었습니다(갈 5:19-20, 유 19). 공개적인 비난으로 성도들을 실족하게 한 이들은 합당한 교통을 통해 문제들을 처리하는 성경의 본을 무시했습니다.
 
By Honoring God’s Governmental Arrangement for the Administration of the Church
 
교회 행정을 위한 하나님의 통치적인 안배를 존중함으로
 
Those who demand that the co-workers in the Lord’s recovery be beholden to them in addressing problems in the church disregard God’s governmental arrangement for administering the church as His household. The New Testament shows that in His household God has ordained two offices to represent Him governmentally—apostles and elders. The apostles labor among and minister to the churches as a whole and appoint elders in the local churches (Rom. 1:5; Acts 14:23). Elders administrate a local church and shepherd the saints in its locality (1 Pet. 5:2). The elders have the responsibility to deal with problems among saints in their locality. Problems that are extra-local, that involve elders, or that a local eldership is unable to resolve may be dealt with by the apostles (Acts 15:1-21; 1 Tim. 5:19; 1 Cor. 1:11).
 
어떤 이들은 주님의 회복 안의 동역자들이 교회 문제들을 해결하는 일에서 그들의 도움을 구해야 한다고 주장합니다. 이것은 하나님께서 그분의 가정인 교회를 관리하시는 통치적인 안배를 무시하는 것입니다. 신약은 하나님께서 그분의 가정에서 그분을 통치적으로 대표하도록 사도들과 장로들이라는 두 직분을 임명하셨음을 보여줍니다. 사도들은 교회들 전체에서 수고하고 사역하며 지방 교회들 안에 장로들을 임명합니다(롬 1:5, 행 14:23). 장로들은 지방 교회를 관리하고 그 지방의 성도들을 목양합니다(벧전 5:2). 장로들은 자신의 지방에 있는 성도들 간의 문제를 처리할 책임이 있습니다. 지방의 범위 밖이거나, 장로들이 관련되었거나, 한 지방의 장로 직분이 풀 수 없는 문제는 사도들이 처리합니다(행 15:1-21, 딤전 5:19, 고전 1:11).
 
First Corinthians gives an example of this. The household of Chloe alerted Paul to the strifes in the church in Corinth (1 Cor. 1:11), and some reported to Paul concerning the gross sin of fornication that occurred among the Corinthians (5:1). Because these matters were unaddressed by the elders there, Paul addressed them himself through his first Epistle, both instructing the elders how to deal with the situation and also promising to come himself to set in order any matters that remained (5:13; 11:34). This is a proper pattern for dealing with serious problems in the church. Those who reported to Paul concerning the problems in the church in Corinth did not leave the church, publicly condemn it, and then require Paul, Peter, and the other leading ones to come to them and answer for the situation in the church there in the way that some are doing today. They have left the church life, reviled the ministry and the churches in the Lord’s recovery, and insisted that the co-workers be answerable to them.
 
고린도전서는 이에 대한 예를 제공합니다. 글로에의 집 사람들은 고린도 교회 안에 있는 분쟁에 대해 바울에게 알렸고(고전 1:11), 일부는 고린도 사람들 가운데 발생한 심각한 음행의 죄에 대해 바울에게 보고했습니다(5:1). 이러한 문제들이 그곳 장로들에 의해 해결되지 못했기에 바울은 첫 번째 서신에서 장로들이 그 문제를 어떻게 다룰지를 지도했고, 남은 문제들은 직접 가서 해결할 것을 약속함으로써 그 문제들을 손수 해결했습니다(5:13, 11:34). 이것은 교회 안의 심각한 문제를 처리하는 합당한 본입니다. 고린도 교회의 문제들에 관해 바울에게 보고한 이들은 오늘날 일부가 하듯이 교회를 떠나지 않았고, 공개적으로 그것을 정죄하지 않았으며, 바울과 베드로와 다른 인도자들에게 자신들에게 와서 그곳 교회 상황에 대해 해명하라고 요구하지도 않았습니다. 그런데 비난자들은 교회 생활을 떠났고, 사역과 주님의 회복 안에 있는 교회들을 비난했으며, 동역자들이 그들에게 해명할 수 있어야 한다고 주장했습니다.
 
Furthermore, problems that occur in a locality among saints are firstly the responsibility of the eldership in that locality to address. As those who take the lead, the elders are uniquely responsible for overseeing the saints and the situation in their respective localities (Acts 20:28; 1 Pet. 5:1-2). The elders deal with problems that come to them according to the Spirit’s leading and with a view to guarding the saints, their families, and the testimony of the church from undue damage. There is no ground in Scripture for saints to demand that the elders give a public accounting as to how a particular matter will be, or has been, addressed. Public assaults on the co-workers or the leadership in the church are tantamount to assailing God’s arrangement for the administration of the church.
 
더욱이, 한 지방의 성도들 간에 일어나는 문제를 처리할 책임은 일차적으로 그 지방 안에 있는 장로 직분에게 있습니다. 장로들은 인도자들로서 각자 자기 지방에 있는 성도들과 상황을 감독할 고유의 책임이 있습니다(행 20:28, 벧전 5:1-2). 장로들은 영의 인도를 따라, 그리고 성도들과 그 가족들과 교회의 간증이 너무 손상되지 않도록 보호할 목적을 가지고 주어진 문제들을 해결합니다. 성도들이 특정 문제가 어떻게 다루어질지 혹은 어떻게 다루어졌는지를 공개 해명하라고 장로들에게 요구할 성경적인 근거는 어디에도 없습니다. 동역자들이나 교회 인도 직분에 대한 공개적인 공격은 교회 행정을 위해 하나님께서 안배하신 것을 공격한 것과 같습니다.
 
In a Spirit of Love
 
사랑의 영 안에서
 
Any problem that arises among the saints should be addressed in a spirit of love with a view to preserving and restoring those who are involved (2 Tim. 1:7; Gal. 6:1; 2 Cor. 2:7). This is not to excuse those who have sinned or to fail to deal, even severely, with serious offenses that may occur in a local church. However, even in a case as serious as the sinning brother spoken of in 1 Corinthians 5, Paul exhorted the brothers to forgive, comfort, and confirm their love toward him when he repented, so that they would not be taken advantage of by Satan, who is always seeking to damage God’s people (2 Cor. 2:7-11). We should care for the building up of the Body of Christ and, as much as possible, not allow any member to be stumbled (11:29). Handling problems in a reckless way with careless talk that unnecessarily exposes others’ failures damages them, their family members, others who may have been affected, and those who hear. All of this frustrates the building up of the church.
 
성도들 간에 생긴 어떤 문제는 관련자들을 보호하고 회복하도록 사랑의 영 안에서 해결되어야 합니다(딤후 1:7, 갈 6:1, 고후 2:7). 이것은 죄를 지은 이들을 봐주는 것이 아닙니다. 한 지방 교회에서 일어날 수 있는 중범죄를 엄중히 다루지 않는 것도 아닙니다. 그러나 고린도전서 5장이 말하는 심각한 죄를 지은 형제의 경우에도, 바울은 그가 회개할 때 용서하고 위로하고 그에 대한 그들의 사랑을 확인시켜 주라고 형제들에게 권면했는데, 이것은 하나님의 백성을 해치려고 늘 기회를 엿보는 사탄에게 그들이 이용당하지 않게 하려는 것이었습니다(고후 2:7-11). 우리는 그리스도의 몸을 건축하는 데 주의를 기울이고, 가능하면 어떤 지체도 실족하지 않게 해야 합니다(11:29). 부주의한 대화를 통해 다른 이들의 실패를 불필요하게 드러내는 방식으로 신중하지 못하게 문제를 다루는 것은 그들과 그들 가족 구성원과 영향을 받은 사람들과 그 말을 들은 사람들에게 손상을 줍니다. 이 모든 것은 교회 건축을 좌절시킵니다.
 
Matters of sufficient severity may require the exposing of certain saints or of certain situations (1 Tim. 1:19-20; 5:20; 2 Tim. 2:17-18; 4:14-15). However, this must be done in a wise way, with a proper spirit and heart, and to the proper degree by the responsible leading ones. Some advocate what amounts to an unbridled exposing of others’ alleged sins under the guise of bringing such matters “into the light.” Yet in doing so they betray both a vindictive spirit and a regrettable lack of concern for the preservation of the saints and building up of the church. All matters must be done in love and with a view to what is good for building up (Rom. 14:19; 1 Cor. 14:26; Eph. 4:16, 29).
 
매우 엄중한 문제들의 경우, 특정 성도나 특정 상황을 드러내야 할 필요가 있을 수 있습니다(딤전 1:19-20, 5:20, 딤후 2:17-18, 4:14-15). 그러나 이것은 책임 있는 인도자들에 의해 지혜로운 방법으로, 올바른 영과 마음으로, 적당한 정도로만 행해져야 합니다. 어떤 이들은 그러한 문제들을 “빛 안으로” 가져간다는 구실로 다른 사람들의 혐의들을 제한 없이 드러내야 한다고 주장합니다. 그러나 그들은 그렇게 함으로써 자신들의 복수하려는 영을 드러내고 맙니다. 유감스럽지만 이것은 그들이 성도들을 보존하고 교회를 건축하는 데에는 관심이 없음을 드러냅니다. 모든 문제는 사랑 안에서 건축에 유익하도록 다뤄져야 합니다(롬 14:19, 고전 14:26, 엡 4:16, 29).
 
Hypocritical Demands
 
위선적인 요구들
 
Those who revile the ministry in the Lord’s recovery at the same time they claim to be seeking constructive “dialogue” cast aside the scriptural way to deal with problems in the church as presented in the New Testament. They are like Sanballat, Tobiah, and Geshem in the book of Nehemiah, who, even while mocking and actively opposing the rebuilding work of the city of Jerusalem, called on Nehemiah to come and meet together with them (Neh. 2:19; 4:1; 6:2). Their disingenuous invitation sought to undermine the rebuilding work under Nehemiah’s leadership (vv. 4-7). Similarly, the present calls for “dialogue” disguise an attack on the leadership in the ministry and work in the Lord’s recovery. Nehemiah’s response was to rebuff their deceit and to intensify the rebuilding work (v. 8-9).
 
주님의 회복 안의 사역을 매도하는 사람들이 동시에 건설적인 “대화”를 추구한다고 주장하는 것은 신약에 제시된 대로 교회 안의 문제들을 처리하는 성경적인 길을 팽개치는 것입니다. 그들은 예루살렘 성의 재건을 조롱하고 적극 반대하면서도 느헤미야를 초청하여 함께 만나자고 한, 느헤미야기의 산발랏과 도비야와 게셈과 같습니다(느 2:19, 4:1, 6:2). 그들의 이러한 솔직하지 못한 초청은 느헤미야의 인도 아래 있는 재건축의 일을 훼손하려는 것이었습니다(4-7절). 이와 유사하게, 현재 "대화" 하자고 요청하는 것은 사역 안의 인도 직분과 주님의 회복 안의 일에 대한 공격을 감추려는 것입니다. 느헤미야가 한 반응은 그들의 속임수를 물리치고 재건축을 강화하는 것이었습니다(8-9절).
 
This is not to deny the existence of problems in and among the churches. However, we should always take the scriptural way to deal with problems in and through fellowship, by honoring God’s governmental arrangement of having elders and apostles to manage the affairs of the church, and with a heart of love, a spirit of forgiveness and restoration, and a view to accomplishing the central work of building up the churches as the Body of Christ.
 
이것은 교회들 안에 그리고 교회들 사이에 문제들이 있음을 부인하기 위한 것이 아닙니다. 그러나 우리는 항상 교통 안에서 그리고 교통을 통하여, 교회의 사무들을 관리하는 장로들과 사도들을 두신 하나님의 통치적인 안배를 존중함으로써, 사랑의 마음과 용서하고 회복시키려는 영으로, 그리스도의 몸인 교회를 건축하는 중심적인 일을 성취하려는 관점에서 문제를 처리하는 성경적인 길을 취해야 합니다.
 

 

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